Audi průběžně vylepšuje svoje elektromobily e-tron. Poté, co na podzim dorazil převážně hardwarový update, který díky vypínání předního motoru, pokud není potřeba, snížil spotřebu a díky zvýšení dostupné kapacity baterie také zvýšil dojezd, přichází na řadu převážně softwarová vylepšení.
V updatu nazvaném MIB2 se Audi zaměřilo zejména na lepší plánování cest prostřednictvím vestavěného plánovače v infotainmentu. Ve starší verzi se uživatelé setkávali s tím, že trasa s nabíjecími zastávkami nebyla vždy vypočtena optimálně a auto například doporučilo pomalou nabíjecí stanici, i když na trase byly k dispozici mnohem rychlejší.
Nově je algoritmus výpočtu vylepšen a plánování cesty s nabíjecími zastávkami probíhá i on-line a zahrnuje také stav on-line nabíjecích stanic. Zároveň byl odstraněn limit nabití maximálně 80 % na každé nabíjecí zastávce, auto má tak nyní ohledně míry nabití plnou flexibilitu a může doporučit vyšší úroveň nabití, pokud to s ohledem na trasu i počet a délku zastávek dává smysl.
Další update dorazí na podzim
Další, rozsahem větší, update dorazí na podzim.Audi e-tron bude nově inteligentně počítat celkový čas pro celou cestu a doporučovat takové nabíjecí zastávky, aby byla cesta vždy celkově co nejkratší. Auto si bude navíc on-line denně stahovat nové nabíjecí stanice a bude při plánování cest uvažovat on-line stav nabíjecích stanic. Pokud bude stanice nefunkční/obsazená, auto dynamicky trasu přepočítá a doporučí alternativní stanici. V případě dopravní zácpy v místě, kde je naplánována nabíjecí zastávka, bude auto schopno opět doporučit alternativní trasu včetně alternativní nabíjecí zastávky, pokud to povede k úspoře času.
Uživatelé se také dočkají větší kontroly nad plánováním cest. Dosud bylo možné pouze přijmout trasu s nabíječkami, kterou auto naplánovalo, a nabíjecí zastávky nebylo možno změnit nebo ovlivnit. V MIB3 to bude možné a pokud vám konkrétní nabíjecí stanice na trase nebude vyhovovat, bude možné zvolit alternativní. S lepším plánováním souvisí i prioritizace nabíjecích stanic zařazených do e-tron charging Services, tedy jednotné nabíjecí služby. Výpočet trasy bude také probíhat celkově mnohem rychleji v cloudu společnosti Here, dodavatele mapových podkladů.
Nejen nový software
Jak nám prozradil globální produktový manažer pro e-tron, nová verze infotainmentu MIB3 neznamená pouze nové funkce, ale také výrazně vyšší výkon, který je ve srovnání s MIB2 vyšší až 10×. Auto zároveň přijde o slot pro SIM kartu, která bude nově už pouze vestavěná a datový balíček pro streaming a další datově náročnější služby bude nutné si kupovat přes automobilku. Audi e-tron dostane zároveň do vínku USB-C místo současných USB-A a další menší vylepšení.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm |
Baterie | 95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km |
Cena od | 2 122 900 Kč |