Audi modernizovalo e-tron. Nově ujede na nabití o 25 kilometrů více

1
Audi modernizovalo e-tron. Nově ujede na nabití o 25 kilometrů více
  • Sériově dodávaná opatření pro hospodárnou jízdu snižují spotřebu elektrické energie
  • Výhodou pro zákazníky je o 25 kilometrů delší dojezd v cyklu WLTP

Současně s premiérou modelu e-tron Sportback uvádí Audi do sériové výroby také technicky modernizovaný e-tron, první elektromobil značky. Kromě optimalizovaného softwaru přispívá ke zvýšení hospodárnosti především vylepšený hardware poháněcího ústrojí. Všechny varianty SUV e-tron, které budou nyní sjíždět z montážní linky, nabízejí o 25 kilometrů delší dojezd. Evropští zákazníci mohou nové modely již objednávat.

Audi e-tron (test)

Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km
Cena od2 122 900 Kč

Audi e-tron 55 quattro ujede na jedno nabití akumulátorů až 436 kilometrů (cyklus WLTP). Jeho dojezd je tak o 25 kilometrů delší. Vývojáři snížili u nových kotoučových brzd tzv. zbytkový brzdný moment, což jsou ztráty, které vznikají krátkodobým kontaktem brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče. Také samotný systém pohonu pracuje ještě hospodárněji. Za normálních podmínek zajišťuje pohon elektromotor na zadní nápravě. Díky několika optimalizačním opatřením zůstává nyní přední elektromotor téměř kompletně odpojen a neodebírá žádnou elektrickou energii. Teprve až řidič požaduje vyšší výkon, poskytují hnací sílu oba elektromotory. Tím se ještě efektivněji uplatňuje koncepční výhoda asynchronního elektromotoru, který se bez přívodu elektrického proudu otáčí bez elektrických ztrát. Kromě toho se zvětšila využitelná kapacita vysokonapěťových akumulátorů. Sada akumulátorů modelu Audi e-tron 55 quattro dává nyní řidiči k dispozici 86,5 kWh elektrické energie z celkové kapacity 95 kWh. Technická modernizace se týká všech nově vyráběných verzí.

Inženýři zdokonalili také systém chlazení. Velmi flexibilní systém řízení provozních teplot, tvořený čtyřmi samostatnými okruhy, byl optimalizován a nyní temperuje vysokonapěťové komponenty s ještě vyšší účinností. Snížením požadavku na intenzitu proudění chladicí kapaliny v chladicí soustavě klesla u čerpadla spotřeba elektrické energie. Přepracovaný systém rekuperace zajišťuje až 30 procent celkového dojezdu. Audi e-tron dokáže získávat zpět kinetickou energii dvěma způsoby: během brzdění motorem, pokud řidič pouze uvolní pedál plynu, nebo při brzdění, vyvolaném sešlápnutím pedálu brzdy. V obou případech pracují elektromotory jako generátor a přeměňují kinetickou energii na elektrickou. Při zpomalení až 0,3 g – v každodenním provozu to představuje více než 90 procent případů – je vysokonapěťová sada akumulátorů nabíjena elektromotory, které v takových situacích fungují jako generátory.

Od uvedení modelu e-tron Sportback na trh bude Audi nabízet druhou variantu pohonu. Model e-tron 50 quattro, nabízený jako SUV nebo ve verzi Sportback ve stylu kupé, poskytuje výkon 230 kW a točivý moment 540 Nm. Obě verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosahují nejvyšší rychlosti 190 km/h. Sada akumulátorů je sestavena z 27 modulů po dvanácti prizmatických článcích. Systém, který je o cca 120 kilogramů lehčí než sada akumulátorů výkonnějších verzí, má celkovou kapacitu 71 kWh elektrické energie (z toho je využitelných 64,7 kWh). Audi e-tron 50 ujede na jedno nabití v cyklu WLTP až 336 kilometrů, verze Sportback překoná díky ještě lepší aerodynamice až 347 kilometrů. Prodej vozů Audi e-tron 50 a Audi e-tron Sportback 50 bude v České republice spuštěn v nejbližších týdnech, kdy budou oznámeny české ceny.

Diskuze ke článku
realista
No zda se, ze v Audi si konecne uvedomili jak moc to auto odflakli, a ze dojezd je preci jen jedna z hlavnich veci, ktera zajemce o EV zajima a tak se honem snazi optimalizovat co se da...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze