Dnes v noci Audi představilo v Los Angeles e-tron Sportback. Druhý model z rodiny Audi e-tron to hraje více na styl. Co nabídne dále?
Silnější e-tron Sportback má v útrobách 95kWh baterii (86,5 kWh je využitelných). Maximální výkon je 300 kW, tedy 400 koní a dojezd dle WLTP činí až 446 kilometrů. I nabíjení nabízí stejný výkon jako Audi e-tron. Maximální nabíjecí výkon je tak 150 kW. Samozřejmě můžete využít i klasickou domácí zásuvku, ale to si vezměte pár dní volna. Audi e-tron Sportback nemá problém ani s třífázovou zásuvkou o výkonu 11 kW. Nabíjecí standard je samozřejmě CCS Combo a Mennekes.
Audi představilo e-tron Sportback. Co vše nabídne?
Audi e-tron Sportback má rozvor 2 928 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru je 615 litrů, a to včetně 60litrové odkládací schránky pod přední kapotou. Po sklopení zadních sedadel se dostanete na 1 655 litrů zavazadlového prostoru. Samozřejmě, že zavazadelník nemusíte otevírat ručně, ale stačí švihnout nohou pod zadním nárazníkem.
Ještě před interiérem se zastavíme u designu. Jak si můžete všimnout, Audi e-tron Sportback navazuje na populární vlnu. Není tomu tak dávno, co se představilo Porsche Cayenne Coupé. Jedná se o segment, který odstartovalo BMW s modelem X6. Později se přidal například Mercedes a dnes jde o velmi populární vozy. A to i přesto, že co do praktičnosti, tak právě SUV ve stylu Coupé máji hned několik pih na kráse. Vybrat si však můžete ze 13 barev karosérie. Ve verzi S-line je Audi e-tron Sportback na 20palcových kolech. Ve standardu pak máte kola o jeden palec menší. Za co musíme Audi pochválit, je aerodynamický odpor. Ten dosahuje cx = 0,25 odporu vzduchu, čímž překonává sesterské Audi e-tron. Samozřejmě i na nový model si můžete pořídit virtuální zpětná zrcátka. Už Audi e-tron vynikal v rekuperaci a podobně je to i s verzí Sportback. Při brzdění z rychlosti 100 km/h jsou maximální hodnoty výkonových parametrů rekuperace Audi e-tron Sportback 300 Nm a 220 kW – stejně jako u sesterského modelu to je více než 70 procent výkonu poháněcí soustavy a více než u všech ostatních sériově vyráběných modelů.
Při uvedení na trh bude k dispozici i slabší verze. Audi e-tron Sportback 50 quattro bude mít kapacitu baterie 71 kWh (64,7 kWh využitelných). Výkon činí 230 kW (300 koní) a 540 Nm točivého momentu. Tato verze zvládne dle WLTP na nabití ujet 347 kilometrů. Naopak hlavním modelem bude Audi e-tron Sportback 55 quattro s dojezdem dle WLTP až 446 kilometrů.
V interiéru by mělo panovat dokonalé ticho, a to nejen díky tomu, že jde o elektromobil, ale automobilka se chlubí, že inženýři si dali velmi záležet na odhlučnění. Co se týká infotainmentu, tak tady žádné překvapení nehledejte. Audi e-tron Sportback sází na stejný infotainment jako Audi e-tron. Tedy dva displeje pod sebou. Další pak najdete před volantem, kterému Audi říká Virtual Cockpit. Ten má úhlopříčku 12,3 palce a rozlišení činí 1 920 × 720 pixelů. Využívat můžete i ovládání hlasem. O bezpečnostních systémech by ani nemusela být řeč, takové věci jako adaptivní tempomat, nouzové brzdění, hlídání jízdního pruhu, parkovací asistent nebo 360stupňová kamera jsou zde prakticky samozřejmostí.
Audi e-tron Sportback, které sjíždí z linky bruselského montážního závodu, vstoupí na evropský trh na jaře 2020. V České republice bude e-tron Sportback k dispozici ve dvou výkonových verzích, v obou případech bude standardně prodloužená záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů. Cena pro český trh ještě nebyla stanovena.
Technické parametry Audi e-tron Sportback (2020) 50 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 445 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 300 koní, točivý moment: 540 Nm |
Baterie | 71 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,1 kWh / 100 km, dojezd: 347 km |
Cena od | 1 949 900 Kč |