Jaký je reálný dojezd Audi e-tron 55 Sportback? Vyzkoušeli jsme to

2
Jaký je reálný dojezd Audi e-tron 55 Sportback? Vyzkoušeli jsme to
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Reálný dojezd při běžné dálniční rychlosti činí kolem 350 km
  • Na trase měl e-tron Sportback spotřebu kolem 25 kWh / 100 km
  • Část jízdy silně pršelo

Součástí našeho testu nového Audi e-tron 55 ve variantě Sportback se splývavou zádí byla i možnost odvézt auto po testu zpět z Prahy do domovského Ingolstadtu, a otestovat tak reálný dálniční dojezd. Takovou šanci jsme si nemohli nechat ujít a zde jsou naše poznatky.

Jaký je reálný dojezd Audi e-tron 55 Sportback? – test dojezdu

Základní výsledky testu:

  • Ujetá trasa: 349,3 km
  • Průměrná rychlost: 100 km/h (včetně stání, jízdy po městech apod.)
  • Doba jízdy: 3 hodiny a 29 minut
  • Průměrná spotřeba: 24,4 kWh / 100 km dle palubního počítače, 25,3 kWh / 100 km dle nabíjení
  • Reálný dálniční dojezd z velké části při 130 km/h: 355 km dle palubního počítače, 342 km dle nabíjení

Audi na trh uvedlo elegantnější variantu původního e-tronu. Sportback se splývavou zádí má sice o něco menší kufr, ale je určitě elegantnější. A má také delší dojezd. Díky lepší aerodynamice zadní části je při vyšších rychlostech dojezd delší o zhruba 5 %, což potvrdil i náš test.

Srovnání plánování trasy přes aplikaci A Better Routeplanner a e-tron plánovač cest v autě

Z Prahy do Ingolstadtu je to zhruba 350 kilometrů. Dle našich měření spotřeby ustálenou rychlostí vykazuje auto spotřebu 25,5 kWh/100 km při 130 km/h a 20,85 kWh / 100 km při 110 km/h. V reálných podmínkách by se tak spotřeba z Prahy do Ingolstadtu měla pohybovat v tomto rozmezí, což by znamenalo, že by trasu e-tron díky baterii s využitelnou kapacitou 86,6 kWh měl zvládnout na jedno nabití. Abychom vyzkoušeli i plánovací schopnosti auta a aplikaci ABetterRoutePlanner, rozhodli jsme se vyjet pouze s 75 % baterie, abychom po cestě museli nabíjet, a vyzkoušeli tak v praxi i výhodu ultrarychlého nabíjení. Jak to celé dopadlo vám odhalí video níže.

Ani auto, ani aplikace ABetterRoutePlanner zatím neměla v databázi tehdy zbrusu novou ultrarychlou nabíjecí stanici E.ON na Rozvadově, kterou jsem plánoval využít. ABetterRoutePlanner mi tak naplánoval 20minutovou nabíjecí zastávku u nabíječky Fastned za hranicemi a žádnou další, protože jsem si nastavil, že do cíle chci dojet s 1 % nabití, jelikož v Audi Foru v Ingolstadtu je řada nabíjecích stanic, nebylo tak potřeba strávit nabíjením delší dobu. U auta nic takového nastavit nelze a navíc je při plánování hodně konzervativní – do cíle chce vždy dorazit s minimálně 20 % nabití baterie a zároveň počítá s nabíjením pouze do 80 %. A tento rozdíl je v praxi krásně vidět, protože auto mi naplánovalo dvě nabíjecí zastávky, z toho první u pouze 50kW stanice ČEZ, kde bych měl nabíjením strávit hodinu, u Ionity pak už jen 4 minuty.

V průběhu testu jsem udržoval rychlost tachometrových 130 km/h, tedy 126 km/h dle GPS, klimatizaci jsem měl nastavenou na 21 stupňů Celsia a převážnou většinu trasy jsem jel s aktivním asistentem řízení a adaptivním tempomatem.

Po cestě nás potkala komplikace v podobě velké kolony na dálnici před Rozvadovem, které jsme se museli vyhnout. Na Rozvadov jsme dorazili s 30 % baterie, za 21 minut jsme díky tomu, že se auto takřka po celou dobu nabíjelo výkonem 150 kW, nabili na 86 % a pokračovali v cestě. Jen pro srovnání, když jsme o dva týdny dříve jeli toto testovací auto vyzvednout do Ingolstadtu spalovacím vozem s ostatními novináři, měli jsme na cestě zastávku na stejné čerpací stanici MOL (u které je nabíjecí stanice E.ON) a na pauze jsme strávili půl hodiny, tedy delší dobu než při nabíjení elektromobilu.

Audi e-tron Sportback

Po německých dálnicích jsme i přes několik úseků s omezenou rychlostí na 80 km/h dosáhli nakonec průměrné rychlosti 118 km/h, za celou trasu z Prahy pak 100 km/h. Tyto hodnoty jsou však včetně jízdy po městě a stání po zapnutí auta. Do cíle jsme dorazili ještě s 27 % nabití baterie a indikovaným dojezdem 95 kilometrů. Celková spotřeba byla 24,4 kWh / 100 km dle palubního počítače, 25,3 kWh / 100 km pak dle nabíjení. Po cestě v Německu několikrát velmi silně pršelo, což obecně zvyšuje spotřebu.

Audi e-tron Sportback (2020)
Cílový stav po dojetí do Ingolstadtu

Z toho vyplývá, že prakticky stejnou jízdou, jen místy mírně úspornější, by trasa do Ingolstadtu byla zvládnutelná na jedno nabití, bylo by to však velmi těsné. Dle palubního počítače tak vyšel dálniční dojezd s udržováním rychlosti na 130 km/h, kde to šlo, na 355 km, dle nabíjení pak 342 kilometrů. V případě nastavení tempomatu na 120 km/h by se dojezd jistě citelně prodloužil. Auto bylo obuto na 20palcových kolech. V případě 19palcových by byl výsledek dojezdu lepší, stejně tak, pokud by bylo po celou trasu sucho.

Audi e-tron Sportback (2020) 55 quattro

Rozměry4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 555 kg
Výkon300 kW
Baterie95 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd446 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
hmm, neměl být provoz EV výrazně levnější a brzy návratný oproti běžným spalovákům? Se spotřebou 25kW na 100km při nejběžnějším českém tarifu D02 běžné české domácnosti ušetřím na 1000km 2-3 stovky oproti nejběžnější fábce co u nás jezdí... když vezmu že zaplatím za EV o 1mio víc než za fábku, tak je ta návratnost někde.... v cizím životě? (za najetých 1mio km ušetřím za palivo 300 000Kč :-o). OK, stáhnu to jen na půl mio, jakože za servis - nebo nebudu servisovat a po záruce za stejnou sumu koupím po pěti letech novou "fábku" jestli ještě bude ... a s EV ještě nesmím nabíjet na rychlonabíječkách abych se neprohnul... a nebo začnu nabíjet "zadarmo" a těch výhledově ušetřených 300tis nejdřív vrazím do panelů na střechu, aby se mi po 0,5 mio km zaplatily - no jo, ale kde se mi pak bude splácet to EV?... shit, jsem tu nový, něco se změnilo od té doby co se všude psalo jak je to výhodné?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze