e-tron S oficiálně: nejrychlejší elektrické Audi má tři motory

e-tron S oficiálně: nejrychlejší elektrické Audi má tři motory
Fotografie: Audi AG
  • Nejvýkonnější verze S bude k dispozici pro standardní provedení i verzi Sportback
  • Výkon třech elektromotorů činí celkem téměř 500 koní, na stovku zrychlí za 4,5 vteřiny
  • Základní cena bude startovat v přepočtu na 2,5 milionech Kč

Audi oficiálně uvedlo nejsilnější verzi svého elektromobilu e-tron. Magické písmenko „S“ značí vyšší výkon, lepší zrychlení i vyšší maximální rychlost, a to vše díky třem elektromotorům, jak se můžete dočíst v tiskové zprávě. Bude to vůbec první sériově vyráběný elektromobil na světě se třemi motory, Audi tak v této disciplině předběhlo Teslu, která rovněž stejné uspořádání vyvíjí pro inovovaný Model S s kódovým označením Plaid.

e-tron S bude k dispozici jak ve standardní verzi, tak ve verzi Sportback se splývavou zádí a dostane 370 kW výkonu, točivý moment 973 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny a zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h. Jen pro srovnání – standardní e-tron 55 disponuje 300 kW a na stovku se dostane o více než vteřinu pomaleji.

Díky třem motorům se nabízí velmi snadné vektorování výkonu, které se bude hodit zejména v zatáčkách a k jejich rychlejšímu projetí. Tato funkce přenáší výhody konvenčního sportovního diferenciálu do éry elektromobility. Každý zadní elektromotor přenáší hnací sílu prostřednictvím převodovky přímo na jemu přiřazené kolo. Zadní náprava již nemá mechanický diferenciál. Větší elektromotor, který pohání zadní nápravu klasického Audi e-tron 55, je nyní s přizpůsobenou konstrukcí uložen na přední nápravě a poskytuje nejvyšší výkon 124 kW, respektive krátkodobě 150 kW. Dva menší, rovněž modifikované, ale konstrukčně vzájemně shodné, elektromotory pracují nyní vzadu. Dohromady poskytují nejvyšší výkon 196 kW, respektive krátkodobě 264 kW.

e-tronu Sportback to ve verzi S hodně sluší

Výrazně vyšší výkon se však podepíše na spotřebě a dojezdu. Předběžné hodnoty podle cyklu WLTP naznačují o zhruba 60 kilometrů kratší dojezd, což už je poměrně velký rozdíl. Zatímco standardní e-tron ujede podle WLTP 436 kilometrů a e-tron Sportback 446 kilometrů, ve verzi S výrobce udává 360, případně 365 kilometrů.

Oba prototypy modelů e-tron S jezdí na 20" kolech z lehké slitiny, jejichž design S zahrnuje pět paprsků ve tvaru písmene V. Na přání budou k dispozici různá kola s průměrem ráfku až 22 palců. Černé brzdové třmeny s červeným kosočtvercovým logem S, vpředu s šesti pístky, svírají velké brzdové kotouče (průměr vpředu 400 milimetrů). Dalším prvkem výbavy je progresivní řízení, jehož převod je s rostoucím úhlem otočení volantu stále strmější.

Pohled na nové motory Audi e-tron S

Nejsilnější e-tron poznáte i podle upraveného vzhledu. Nárazníky vpředu i vzadu jsou výrazně tvarované, difuzor zabírá téměř celou šířku karoserie a podběhy kol jsou na obou stranách o 23 milimetrů širší. Technologie zůstaly zachovány. E-tron S tak rovněž nabídne nabíjecí výkon maximálně 150 kW a celou paletu vychytávek včetně virtuálních zpětných zrcátek.

Písmenko S je všudypřítomné. V interiéru i exteriéru

Vyšší výkon a sportovní charakteristiky automaticky znamenají i vyšší cenu. Zatímco standardní e-tron ve verzi 50 můžete mít už za 1,9 milionu Kč, ve verzi e-tron 55 za 2,2 milionu korun, tak za verzi S si připlatíte dalších 300 tisíc korun. V přepočtu z německých cen tak bude e-tron S startovat na 2,5 milionech Kč včetně DPH a za Sportback si připlatíte dalších 50 tisíc korun. Kdy bude možné e-tron S pořídit i na českém trhu zatím není známo.

Technické parametry Audi e-tron Sportback (2020) S

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 555 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon370 kW, 496 koní, točivý moment: 973 Nm
Baterie95 kWh (86 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 27,9 kWh / 100 km, dojezd: 365 km
Cena od2 560 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze