Nejvíce vozů poháněných elektrickou energií bylo loni prodáno ve Francii – 21 tisíc kusů. V Německu loni přibylo přes 11 tisíc těchto aut. V Česku je zájem o tyto vozy menší, loni se jich prodalo necelých 300. Automobilky neustále uvádějí na trh nové modely elektromobilů a posledními přírůstky na českém trhu byly modely Kangoo, ZOE a Twizy automobilky Renault. Ačkoliv Renault ve většině evropských zemí tyto modely prodává již poměrně dlouho a daří se jim, s českým trhem docela dlouho váhal. Hlavním důvodem byla nízká podpora úřadů ke koupi elektromobilu, hybridu či vozidla s jiným alternativním pohonem.
Ze zákulisí zaznívají hlasy, že by se situace mohla zlepšit vstupem domácí automobilky Škody do segmentu elektromobilů. Ta by díky svým vazbám a lobby dokázala prosadit silnější a větší podporu od státu, jako je tomu třeba ve Francii, kde právě Renault ke zvýšení dotací svojí lobby přispěl. Škodovka aktuálně žádný elektromobil nenabízí, spekuluje se o elektrickém Citigo. Prvním elektrifikovaným modelem by mohl být příští rok plug-in hybridní Superb se sdílenou technologií Golfu/Passatu GTE. Dotační programy na elektromobily sice běží i v Česku, je jich hned několik. Možnost dosáhnout na dotace však mají jen města a obce.
Lídrem v prodeji elektromobilů v Evropě je Norsko. Lidé zde o tyto vozy mají zájem hlavně kvůli různým pobídkám. Stát jejich majitelům garantuje velké slevy ze silniční daně nebo provoz na dálnicích zdarma. V České republice mají majitelé elektromobilů například zvýhodněné parkování v modrých zónách v Praze.
V Německu při koupi vozu s alternativním pohonem činí dotace 4 000 eur (103 tisíc korun) pro elektromobily s baterií a 3 000 eur (77 tisíc korun) pro hybridní vozy. Schválena byla v roce 2016 a skládají se na ni půl na půl spolková vláda a výrobci. Rakousko se nechalo Německem inspirovat a od 1. března tohoto roku nabízí stejnou podporu. Ve Francii nabízejí úřady od roku 2013 ještě vyšší dotaci 6 300 eur (162 tisíc korun), v Holandsku jsou auta s nulovými emisemi CO2 od roku 2016 osvobozena od registrační daně. Ostatní auta jsou zdaněna podle emisí CO2 ve výši 86 eur za gram CO2 na kilometr. V Norsku jsou majitelé elektromobilů vyloučeni z povinnosti hradit daň z koupě automobilu (je extrémně vysoká a odvozuje se od hmotnosti vozu a jeho emisí) a ušetří tak až tři sta tisíc korun. Jsou také osvobozeni od DPH, která má u aut výši 25 %.
V Portugalsku jsou elektromobily vyňaty z povinnosti hradit registrační daň a tzv. cirkulační daň, při sešrotování stávajícího auta a nákupu elektromobilu dostane kupující dotaci 4 500 eur. Ve Švédsku dostávají auta s emisemi pod 50 g CO2 / km rabat ve výši 4 000 eur (103 tisíc korun). Ve Velké Británii dostává kupující dotaci pro nákup elektromobilu ve výši 4 500 liber.
Je-li v Japonsku rozdíl mezi cenou elektromobilu a srovnatelného auta s benzínovým pohonem menší než zhruba dvě stě tisíc korun, obdrží kupující elektromobilu dotaci v přepočtu mezi 100 a 175 tisíci korun. Ve Spojených státech užívají elektromobily daňové kredity až do výše 7 500 dolarů (165 tisíc korun), dotace se liší stát od státu. V Číně majitelé elektromobilů neplatí registrační a spotřební daň a v přepočtu na dolary dělá podpora 6 až 10 tisíc dolarů (132–220 tisíc korun).
Podpora se nevztahuje jen na nákup automobilů, ale i na výstavbu nabíjecích stanic. Francie nabízí daňové odpočty pro firmy, které instalují a provozují nabíjecí stanice alespoň ve dvou různých regionech. V Japonsku dostaly firmy instalující nabíjecí stanice dvě třetiny investičních nákladů od vlády. Cíle jsou ambiciózní, třeba Francie plánuje 7 milionů nabíjecích míst do roku 2030.
Situace u nás je ve srovnání s výše uvedenými zeměmi více méně tristní. Z veřejných zdrojů se dočteme, že s žádostí o dotaci uspělo 53 podnikatelů, kteří dostali dotaci na elektromobil či nabíjecí stanici v souhrnné výši 40 milionů korun.