Dotacím na elektromobily se v ČR daří. Už se vyčerpalo více než 100 milionů Kč

5
Dotacím na elektromobily se v ČR daří. Už se vyčerpalo více než 100 milionů Kč
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Z celkového objemu dotací aktuálně zbývá přibližně polovina
  • Raiffeisen – Leasing eviduje k dnešnímu dni přes 700 žádostí o dotaci
  • Největší zájem je o vozy značky Tesla

Podle aktuálních informací rozdělila Národní rozvojová banka v rámci programu „Záruka Elektromobility“ od začátku spuštění výzvy již více než 100 milionů Kč na finančních příspěvcích podporujících nákup elektromobilu. Z celkového objemu financí tak už zbývá přibližně jen polovina (cca 1 mld. Kč). NRB zaručila již přes 2 500 úvěrů, díky kterým firmy a podnikatelé nakoupili osobní i nákladní elektromobily a dobíjecí stanice. Mezi prvními příjemci dotací jsou i klienti Raiffeisen – Leasing, kterým společnost nabízí další možnosti, jak ušetřit. Většina žadatelů žádá o financování jednoho elektromobilu, z více než 90 % se jedná o vůz americké značky Tesla. Auta většinou putují do flotil menších a středních firem. Průměrná výše úvěru na jeden vůz je téměř 600 tisíc Kč.

Společnost Raiffeisen – Leasing eviduje k dnešnímu dni přes 700 žádostí o zaručený úvěr

„Raiffeisen – Leasing zaujímá přibližně 30 % trhu financování elektromobilů a jsme specialisty na dotační poradenství, zajištění zpracování a podání žádosti. Díky našim zkušenostem a bohaté praxi, jsou v podstatě všechny námi zpracované a podané žádosti v NRB schváleny,“ doplňuje Hana Kernová, vedoucí oddělení ESG a dotačního poradenství Raiffeisen – Leasing. Nově společnost Raiffeisen – Leasing zatraktivňuje možnost získat elektromobil s dotací také úvěrem s akční úrokovou sazbou od 1,99 % p.a. pro vybrané modely s dodáním vozu do 30. září 2024. Podnikatelům a firmám se tak v kombinaci s dotací Národní rozvojové banky ve výši až 200 tisíc Kč otevírá jedinečná příležitost pořídit si elektromobil za velmi atraktivních podmínek.

„Spolupráce s vybranými partnery Raiffeisen – Leasing poskytuje našim klientům příležitost získat výhody, které na českém trhu nemají konkurenci. Spojením akční úrokové sazby a dotace NRB se našim klientům nabízí možnost koupit kvalitní elektromobil za velmi atraktivních podmínek,“ upřesňuje Jaroslav Kumbera, ředitel oddělení Autofinancování Raiffeisen – Leasing.

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jestli máte někdo křišťálovou kouli, tak má smysl jakožto privátní osoba počkat s nákupem EV až skončí dotace a možná lehce klesnou ceny?
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tak obecně i bez konce dotací budou na sekundárním trhu klesat ceny EV s příchodem dalších nových a lepších EV na trh. Samy automobilky postupně zleňují, až už na úkor marže, strachu pokut z emisí, což bude zejména aktuální v roce 2025. Možná taky proto, že se snižují náklady na samotnou výrobu, když se EV vyrobí více a nakupují do nich nyní znatelně levnější bat. články.
Dini Dini
Dini Dini
Docela zajímavé, z toho vyplývá, že je průměrná podpora 10%? Takže bylo prodáno třeba 900aut na dotace?
Takže se z těch dotací podaří pořídit cca 1800aut v době, kdy i v ČR se ročně prodá 6500EV? Tak to je docela plivanec, to jsem si nemyslel....
den
den
Naposledy upraveno: 15. 8. 12:01
Je v clanku nekde chyba.
Kalkuluji kalkuluji a porad mi nevychazi to s cislama.
100 milionu rozdali a zbyla polovina cca 1 mlrd - to znamena 100 milionu je pulka od 1 mlrd ?
Neumim pocitat nebo neumim cesky?

A pak 2500 uveru... Myslim castka 200 tisic na jedno auto je celkem bezna, muze byt ale uver na vice aut. Takze nerozdali oni nahodou uz neco blize ke 1mlrd? pak by ta pulka sedela

A pak by to bylo spise v radu 4-5 tisic aut uz financovanych a celkem pak 8-10 tisic aut - zadny plivanec.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze