Čínský kombík co vypadá jako Porsche: nové Nio ET5 Touring naživo

IAA Mnichov 2023
1
Čínský kombík co vypadá jako Porsche: nové Nio ET5 Touring naživo
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Kombík nabídne stejné parametry jako sedan ET5
  • Přidává praktičtější 450litrový kufr
  • Cena v Německu začíná na 1,2 milionech Kč bez baterie

Čínské automobilky útočí a je to vidět i na autosalonu IAA 2023 v Mnichově. Útočiště tradičních značek letos dramaticky opanují také čínské značky a stánek tu má i nadějná čínská automobilka Nio. Její modely ET7, EL7 a ET5 jsme projeli již dříve, dokonce jsem si měl možnost vyzkoušet také výměnu baterie. Nio v létě představilo praktičtější variantu kombi elegantního sedanu ET5, který jde přímo proti Tesle Model 3 nebo BMW i4. Krásný čínský kombík jsme si mohli prohlédnout nyní poprvé naživo a skutečně stojí za to.

Nio ET5 Touring – první dojmy

Parametry zůstaly stejné jako u sedanu a v krásném, uhlazeném a sportovním designu zezadu připomínajícím třeba Porsche Taycan Cross Turismo můžete mít skutečně výbornou technik včetně možnosti výměny baterie. Evropané si tedy od počátku vyberou mezi baterií se 75 a 100 kWh, případně časem bez baterie (se službou BAAS), pohon je však vždy jediný. Všechna kola pohání dvojice elektromotorů o systémovém nejvyšším výkonu 490 koní, vzadu synchronní s permanentními magnety, vpředu asynchronní.

Vše bylo podřízeno pocitům za volantem, počínaje extrémně pevnou hybridní konstrukcí sestávající ze základního hliníkového gigaodlitku a periferií z ultravysokopevnostních ocelí. Obě nápravy používají pětiprvkové zavěšení s dvojitými příčnými rameny, vpředu se dokonce uplatnila konstrukce s tzv. virtuálním horním čepem, tedy s dělenými spodním ramenem a optimalizovanou polohou kola vůči vozovce v každém stupni propérování i natočení kol. O dokonalou izolaci od parazitních zvuků a momentů se pak stará soustava řídicích tyčí před nápravou. Jde o kinematicky vůbec nejdokonalejší závěsy, jaké zná současné produkce. O spojitost kolmých pohybů karoserie se pak starají tlumiče s hydraulickými dorazy známé třeba z větších Citroënů.

Kufr nabídne objem 450 litrů

V palubní výzbroji nechybí jedna z nejvýkonnějších současných kombinací senzoriky Aquila a výpočetní techniky Adam s LiDARem a dalšími 32 senzory schopnými zvládnout plně autonomní jízdu. Multimediální výbava zahrnuje velký AMOLED displej a celkem 23 reproduktorů v konfiguraci 7.1.4 Surround + virtuální asistent Nomi. Vše běží na vlastním operačním systému Banyan 2.0.

Kombi přidává k výhodám sedanu i ložný prostor o 450 litrů, po sklopení sedadel dokonce o objemu 1 300 litrů, v němž nechybí zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, druhé dno zavazadelníku, průběžné střešní ližiny, oka pro uchycený sítě v zavazadlovém prostoru i na zadních sedadlech a spousta variabilních řešení. Na zadních sedadlech se v reálu sedí překvapivě úplně stejně jako u sedanu, místa na nohy i hlavu je prakticky stejně a při mých 185 centimetrech jsem měl v obou směrech zhruba 5 centimetrů místa. I zde mají sedadla nepříjemný sklon nepodpírající stehna a delší jízda nebude vzadu úplně příjemná.

V Evropě započnou testovací jízdy už tento měsíc. A cena? Za základní verzi bez baterie dáte v přepočtu 1,2 milionu Kč včetně DPH a baterii si buď můžete pronajmout za zhruba 5 tisíc korun měsíčně, nebo si ji koupit, přičemž 75kWh verze vyjde na zhruba 280 tisíc Kč.

Technické parametry NIO ET5 Touring Standard Range

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 790 × 1 960 × 1 499 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon360 kW, 490 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie75 kWh (70,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 690 000 Kč
Diskuze ke článku
Roman Wirgler
Roman Wirgler
No nevím, určitě bych to nekoupil ani s baterií, ani bez ní, protože po pár letech to bude neprodejné, nebo prodělám kaťata ...........Ale třeba to půjde pronajmout celé ....... EV jedině na pronájem, koupě je nesmysl .....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze