Nio ET5 Touring Standard Range (2024)
test

Nio ET5 Touring Standard Range (2024)

Tesla je v ohrožení
15

Na český trh celkem nedávno dorazila čínská značka Nio a my jsme jako jedna z mála českých redakcí dostali šanci otestovat středně velké kombi s označením ET5. Jednalo se o verzi Standard Range, nechyběl pohon všech kol a nadmíru bohatá výbava. Má tento čínský soupeř pro evropská zavedená jména nějaké chyby?

Nio ET5 Touring je sportovně tvarované kombi, které někomu hlavně při pohledu zezadu připomene Porsche Taycan Sport Turismo. Vůz měří na délku 4,8 m, pojme s přehledem pět cestujících a i díky kufru o objemu 450/1 300 litrů se jedná o prostornější ekvivalent k Tesle Model 3. Nio ET5 se mi náramně líbilo ze všech stran, ani senzory na střeše patřící systému LiDAR nebyly něčím, co by vzhled vozu jakkoliv sráželo. Hodně mě překvapila kabina, která oproti Tesle (a nejen té) vypadala velmi útulně a nechyběla záplava kůže a měkčených plastů. I kvalita zpracování byla na jedničku a snad jen obří dotykový 12,8" displej palubního systému byl pro mě trnem v oku. Ačkoliv nabízí velmi zdařilo grafiku a rychlé reakce, současně se jedná o multimediální centrum, skrze které řidič ovládá ve voze takřka vše.

Technické parametry NIO ET5 Touring Standard Range

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 790 × 1 960 × 1 499 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon360 kW, 490 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie75 kWh (70,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 690 000 Kč

Jsem moc rád, že alespoň blikače zůstaly na svém místě. Číňané se snaží, aby byla evropská klientela co nejvíce spokojena, a tak v základní výbavě nechybělo například ambientní osvětlení s možností výběru z 256 barev či audiosystém s 23 reproduktory a výkonem 1 000 W! Za něco takového se často u evropských výrobců připlácí nemalé částky, takže bod pro Nio. Někoho by mohla okouzlit i obrovská panoramatická střecha s automatickým zatmavením v případě ostrého slunečního svitu. Milým překvapením bylo množství odkládacích prostor, stejně tak přední sedadla, jež nabízela výhřev, odvětrávání a dosud nejlepší masážní program, který jsem měl tu čest v nových vozech otestovat. K dispozici jsem měl hlasové ovládání s asistentem Nomi, avšak jen v základní verzi bez otočné hlavy robota na palubní desce.

Nio ET5 Touring – první dojmy

Abych pravdu řekl, při převzetí vozu jsem neměl velká očekávání. Ostatně již podobnost se značkami Porsche (zvenčí) a Tesla (uvnitř) mi zkraje testu dávala pocit, že tady nezažiju nic nového. Toto tvrzení mi ale vůz po pár desítkách ujetých kilometrů dokonale vyvrátil. Příjemně měkký podvozek, dostatek místa ve všech směrech a ohromující dynamika plynoucí z výkonu 490 koní, to byly tři hlavní prvky, které mě přesvědčily o tom, že Nio ET5 Touring může být ideální rodinné kombi. Jenže i v tomto případě se najdou nedostatky, které by bylo potřeba do budoucna vyřešit. Tak například adaptivní Matrix LED světlomety při jízdě v noci někdy zpanikařily a pustily dálkový režim přímo na vůz jedoucí vpředu nebo v protisměru. Tuto funkci jsem tak po jednom dni používání deaktivoval. A kdo si libuje v měření spotřeby, ten bude mít taktéž celkem problém.

Palubní systém vozu nedostal možnost měřit aktuální či průměrnou spotřebu tak, jak to umí většina dnešních vozidel. Nio ET5 Touring vám prozradí svůj apetit pouze po ujetí 10 nebo 100 km. Nic mezi tím. Na displeji před řidičem jede v průběhu jízdy graf, který připomíná EKG. To se moc často nevidí a z mého pohledu by to chtělo vylepšení o možnost přepnutí na klasické měřeni spotřeby po ujetí libovolného počtu kilometrů. I když jsem pak testoval verzi Standard Range, standardní je zde skoro až sprosté slovo. Pohon obou náprav, výkon 490 koní a točivý moment 700 Nm – to vše je zárukou toho, že na silnici s tímto futuristicky vypadajícím kombi ujedete i prestižním německým elektromobilům. Ostatně, třeba zrychlení z 0 na 100 km/h se v režimu Sport+ uskuteční za rovné 4 sekundy. Pokud Nio chystá verzi RS či Sport, pak jsme si jisti, že dynamika se ještě zlepší.

I tak se jedná o elektromobil se dvěma tvářemi. Chcete úspornou jízdu a otupělé reakce na pedál akcelerátoru? Stačí zvolit jízdní režim Eco. Pro lehce dynamičtější jízdu stačí aktivovat režim Comfort či Sport. Úplní šílenci mohou přepnout do Sport+, kdy se začnou dít nevídané věci a posádka v kabině hledá madla dveří. Pozor však na spotřebu. Zatímco v klidném režimu lze jezdit za 18 kWh na 100 km, maximální sportovní jízda (či přelet po dálnici maximální nejvyšší rychlostí) dokáže 70,5kWh baterii vyčerpat po ujetí 200 km. V nabídce je naštěstí ještě verze s 100kWh baterií, s tou už půjde ujet klidně i 300 km na „plný plyn“. Automobilka Nio kromě jiného taktéž směřuje k autonomnímu řízení. Na rozdíl od Tesly ale spoléhá nejen na radary ve voze, ale současně využívá 12 ultrazvukových senzorů a 7 kamer s ultravysokým rozlišením.

To vše doplňuje LiDAR. Systém vytváří dokonale přesný obraz okolního prostředí pro přesnější vedení jízdy a reagování na překážky. Nio ET5 Touring zvládá samočinnou jízdu v pruhu (včetně automatické změny jízdního pruhu) a parkování. Obojí jsem vyzkoušel a nemohu si stěžovat. Vše fungovalo na jedničku a systém hlídá oči řidiče bez ohledu na to, zda je aktivován samočinný režim. Nio tím předchází situacím, kdy by si řidič rozhodl odskočit na zadní sedadlo či naprosto přestal sledovat vozovku před sebou. Musím uznat, že to se opět povedlo a hlavně při delším dálničním přesunu je tento prvek výbavy více než užitečný. Škoda jen, že Nio zatím nemá v ČR oficiální zastoupení. Vůz nám proto půjčila firma Cario.cz, které tímto děkujeme.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

nio-et5-touring
Klady
  • dominantní vzhled
  • skvěle pracující pohon všech kol
  • spotřeba ve městě
  • luxusní výbava a zpracování kabiny
  • dynamika v režimu Sport+
Zápory
  • většina funkcí se ovládá dotykově
  • spotřeba na dálnici ve vyšší rychlosti
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 11. 3. 10:06
Málokdo u EV řeší spotřebu. Přitom spotřeba proti ICE je zhruba 4 násobná a rozdíl v cenách nabíjení v desítkách procent je celkem běžný. Takže toto auto bude jezdit někde okolo 23kWh, spíš ale 24kWh/100km včetně ztrát atd. Rozdíly v ceně nabíjení jsou někde od 7Kč AC u Kauflandu po 14Kč u velké trojky za UFC. Ionity ani nezmiňuju.

Trochu rozdíl od Modelu 3 se spotřebou okolo 18kWh.

A samozřejmě další věc k zamyšlení při výběru nového auta. V tomto případě bych dal asi přednost ID.7. NIO u mě nevyvolává touhu po vlastnictví - jako například Taycan, i7 atp.
Marek M.
Marek M.
Koukám na tu tabulku a na cenu, je to správně? Cena vyšší o cca. 200 tisíc než ID.7 s větší baterkou. Jasně, toto bude mít asi lepší výbavu v základu, ale i tak. Co by mě mělo donutit, abych dal tomuto přednost před ID.7?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze