Nio ET5 Touring je zatím málo vídaný elektromobil. Ačkoli jeho premiéra proběhla celkem nedávno, už jsme otestovali dálniční dojezd. Nyní přišla řada na test průměrné spotřeby. Ten provádíme v našem pravidelném seriálu Zaostřeno na spotřebu. Vůz nabízel baterii s využitelnou kapacitou 70,5 kWh, což by mělo s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru umožnit ujet až 450 km. Jak se ale ukázalo v testu dálniční spotřeby, vysoké tempo dokáže baterii vozu vyždímat o mnoho dříve. Pohotovostní hmotnost dosahuje hranice 2,3 tuny a standardem je zde pohon všech kol. V rámci jízdy jsme měli k dispozici čtyři jízdní režimy (Eco, Comfort, Sport a Sport+). Pro test jsme zvolili prostřední Comfort, aby nebyla omezena klimatizace a vůz současně nebyl až příliš horlivý na pedálu akcelerátoru.
Technické parametry NIO ET5 Touring Standard Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 790 × 1 960 × 1 499 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 360 kW, 490 koní, točivý moment: 770 Nm |
Baterie | 75 kWh (70,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 690 000 Kč |
Cena vozu činila skoro 1,7 milionu Kč a nutno uznat, že Nio ET5 Touring bylo vybaveno velmi pěkně a nechybělo takřka vůbec nic. Během testu nás hýčkalo celokožené světlé čalounění a také elektricky nastavitelná přední sedadla s možností výhřevu, ventilace a masáže.
Palubní počítač u Nio ET5 Touring ukázal spotřebu 16,2 kWh/100 km.
Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 16,2 kWh/100 km. Venkovní teplota během testu dosahovala 11 °C.
Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 18,3 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 20,9 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba vyskočila na 22,5 kWh/100 km.
Reálná spotřeba u Nio ET5 Touring vyšla na 16,71 kWh/100 km.
Za celý test spotřeby jsem ujel 112 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem 13 kilometrů a spotřeba tam byla 16,1 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za po ujetí posledních 100 km hodnotu 16,1 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 14,92 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 16,71 kWh/100 km.
Režim jízdy | Spotřeba | Teoretický dojezd |
---|---|---|
Město (ujeto 13 km) | 16,1 kWh/100 km | 437 km |
Mimo město (90 km/h) | 18,3 kWh/100 km | 385 km |
Rychlostní silnice (110 km/h) | 20,9 kWh/100 km | 337 km |
Dálnice (130 km/h) | 22,5 kWh/100 km | 313 km |
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače | 16,2 kWh/100 km | 435 km |
Celý test (112 km) podle nabíjení | 16,71 kWh/100 km |
Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 11 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 10 až 12 °C.
Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 70,5 kWh.
Komentář autora:
I na dálnici se dá v rozumných rychlostech dostat k nájezdu 380 km v rámci jednoho nabíjecího cyklu. Velkým překvapením byla spotřeba ve městě, kde vůz i přes nízké venkovní teploty odebral 16,1 kWh na 100 km. ET5 Touring je hodně luxusní a zábavný rodinný elektromobil, kterému nedělá problém jet rychlostí až 200 km/h. Je ale potřeba počítat s tím, že při využití plně dynamiky a potenciálu se baterie se dokáže vyčerpat klidně i po 200 km dálniční jízdy.
Baterii lze nabíjet střídavým proudem o výkonu maximálně 11 kW. Kdo upřednostňuje spíše rychlonabíjení, bude moci využít nabíjecí výkon až 140 kW, což je ale slabší průměr a vzhledem k ceně by to za nás mohlo být o dost lepší.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz
A to je ještě optimistické měření, protože podle EV database (moje auta má odhadnutý celkem přesně) odhaduje jen 360km a 280 v zimě. ID.7tourer na 330/435.
Je to prostě jako všechno z Číny. A to tam bude ještě dostatek dalších překvapení, o kterých nevíme.
Já snad tenVW ještě vezmu na milost....
Reálná spotřeba u Nio ET5 Touring vyšla na 16,71 kWh/100 km...
Tak jaké auto jste teda vlastně testovali :-)