Za kolik jezdí reálně Nio ET5 Touring? Zjistili jsme to za vás
test

Za kolik jezdí reálně Nio ET5 Touring? Zjistili jsme to za vás

Zaostřeno na spotřebu
3

Čínská novinka v podobě vozu Nio ET5 Touring před nedávnem prošla naším testem dálniční spotřeby a nyní přišel čas prozradit, jaká je spotřeba v kombinaci město/okresky/dálnice. Vůz nabízel baterii s využitelnou kapacitou 70,5 kWh a pohon všech kol.

Nio ET5 Touring je zatím málo vídaný elektromobil. Ačkoli jeho premiéra proběhla celkem nedávno, už jsme otestovali dálniční dojezd. Nyní přišla řada na test průměrné spotřeby. Ten provádíme v našem pravidelném seriálu Zaostřeno na spotřebu. Vůz nabízel baterii s využitelnou kapacitou 70,5 kWh, což by mělo s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru umožnit ujet až 450 km. Jak se ale ukázalo v testu dálniční spotřeby, vysoké tempo dokáže baterii vozu vyždímat o mnoho dříve. Pohotovostní hmotnost dosahuje hranice 2,3 tuny a standardem je zde pohon všech kol. V rámci jízdy jsme měli k dispozici čtyři jízdní režimy (Eco, Comfort, Sport a Sport+). Pro test jsme zvolili prostřední Comfort, aby nebyla omezena klimatizace a vůz současně nebyl až příliš horlivý na pedálu akcelerátoru.

Technické parametry NIO ET5 Touring Standard Range

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 790 × 1 960 × 1 499 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon360 kW, 490 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie75 kWh (70,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 690 000 Kč

Cena vozu činila skoro 1,7 milionu Kč a nutno uznat, že Nio ET5 Touring bylo vybaveno velmi pěkně a nechybělo takřka vůbec nic. Během testu nás hýčkalo celokožené světlé čalounění a také elektricky nastavitelná přední sedadla s možností výhřevu, ventilace a masáže.

Palubní počítač u Nio ET5 Touring ukázal spotřebu 16,2 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 16,2 kWh/100 km. Venkovní teplota během testu dosahovala 11 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 18,3 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 20,9 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba vyskočila na 22,5 kWh/100 km.

Reálná spotřeba u Nio ET5 Touring vyšla na 16,71 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 112 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem 13 kilometrů a spotřeba tam byla 16,1 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za po ujetí posledních 100 km hodnotu 16,1 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 14,92 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 16,71 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 13 km) 16,1 kWh/100 km 437 km
Mimo město (90 km/h) 18,3 kWh/100 km 385 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 20,9 kWh/100 km 337 km
Dálnice (130 km/h) 22,5 kWh/100 km 313 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 16,2 kWh/100 km 435 km
Celý test (112 km) podle nabíjení 16,71 kWh/100 km

Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 11 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 10 až 12 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 70,5 kWh.

Komentář autora:

I na dálnici se dá v rozumných rychlostech dostat k nájezdu 380 km v rámci jednoho nabíjecího cyklu. Velkým překvapením byla spotřeba ve městě, kde vůz i přes nízké venkovní teploty odebral 16,1 kWh na 100 km. ET5 Touring je hodně luxusní a zábavný rodinný elektromobil, kterému nedělá problém jet rychlostí až 200 km/h. Je ale potřeba počítat s tím, že při využití plně dynamiky a potenciálu se baterie se dokáže vyčerpat klidně i po 200 km dálniční jízdy.

NIO ET5 Touring

Baterii lze nabíjet střídavým proudem o výkonu maximálně 11 kW. Kdo upřednostňuje spíše rychlonabíjení, bude moci využít nabíjecí výkon až 140 kW, což je ale slabší průměr a vzhledem k ceně by to za nás mohlo být o dost lepší.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 3. 3. 11:45
Na dálnici se dá rozumnou rychlostí dostat k 380km jízdy.... v 11°C? To je trochu fail, není? s ID.7 jste běžnou jízdou ujeli na 106% baterky 445km (100%=420km) při teplotě 4°C. Tak sakra kde je ten špatný VW ID.7 a tehcnický vynikající NIO?
A to je ještě optimistické měření, protože podle EV database (moje auta má odhadnutý celkem přesně) odhaduje jen 360km a 280 v zimě. ID.7tourer na 330/435.

Je to prostě jako všechno z Číny. A to tam bude ještě dostatek dalších překvapení, o kterých nevíme.

Já snad tenVW ještě vezmu na milost....
Marek M.
Marek M.
Nio EL5 Touring ukázal spotřebu 16,2 kWh/100 km...
Reálná spotřeba u Nio ET5 Touring vyšla na 16,71 kWh/100 km...

Tak jaké auto jste teda vlastně testovali :-)
Josef L
Josef L
Podle mě velmi dobrá spotřeba na velikost auta a výkon. Pěkné je, že je minimální rozdíl mezi skutečnou a ukazovanou spotřebou autem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze