Lynk & Co 02
test

Lynk & Co 02

Zaostřeno na spotřebu
1

Čínská novinka s příměsí Švédska již prošla naším testem nabíjení a současně jsme vám nabídli i první jízdní dojmy. Jaká je ale spotřeba verze se zadním pohonem a výkonem 272 koní? Na to odpoví další díl seriálu Zaostřeno na spotřebu.

Lynk & Co, automobilka patřící do čínského koncernu Geely (stejně jako Volvo), oficiálně vstupuje na český trh. Jedním z prvních modelů dostupných na českém trhu je vůz s jednoduchým označením 02. Ten je kopií Volva EX30, což lze poznat už podle parametrů základní motorizace. Zatím je k dostání verze s pohonem zadní nápravy a výkonem 200 kW, kterou jsme pro vás otestovali. Výrobce instaloval bateriový set s využitelnou kapacitou 66 kWh, což by s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru mělo stačit k ujetí cca 400 km. Jaká je ale realita?

Technické parametry Lynk & Co 02 RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 460 × 1 845 × 1 573 mm, 1 820 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon200 kW, 272 koní, točivý moment: 323 Nm
Baterie69 kWh (66 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 435 km
Cena od899 995 Kč

Cena testovaného vozu činí aktuálně 999 990 Kč a Lynk & Co 02 je dostupný jen ve dvou výbavách (Core a More). Vůz v testu byl v provedení More a příplatky zde neexistují. Pohotovostní hmotnost činí 1 820 kg, což je ve světě takto velkých elektromobilů příznivá hodnota. Výrobce slibuje spotřebu 17,1 kWh na 100 km a na voze byly 20" disky kol.

Palubní počítač u Lynk & Co 02 ukázal spotřebu 18,7 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 18,7 kWh/100 km. Venkovní teplota během celého okruhu činila 11 °C a navzdory solidnímu výkonu je naměřená spotřeba příjemným překvapením.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 17,9 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 19,2 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba povyrostla na stále únosných 21,1 kWh/100 km. Teplota při tomto druhu testu činila 13 °C.

Reálná spotřeba u Lynk & Co 02 vyšla na 20,58 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 105 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnic a okresek. Ve městě to bylo celkem 28 kilometrů a spotřeba činila 17,2 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 19,4 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 19,6 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 20,58 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 28 km) 17,2 kWh/100 km 383 km
Mimo město (90 km/h) 17,9 kWh/100 km 368 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 19,2 kWh/100 km 343 km
Dálnice (130 km/h) 21,1 kWh/100 km 312 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 18,7 kWh/100 km 352 km
Celý test (105 km) podle nabíjení 20,58 kWh/100 km

Venkovní teplota během okruhu činila 11 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 11 až 13 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 66 kWh.

Komentář autora:

Jak ukazuje měření, největší nevýhodou testovaného vozu je jen průměrná kapacita baterie. Navíc nemá Lynk & Co 02 úplně hladké tvary karoserie, takže hlavně na dálnici je nárůst spotřeby znatelný. Na druhou stranu, výkon 272 koní je naprosto dostačující a reakce elektromotoru na polohu pedálu akcelerátoru jsou hodně ostré i v nastavení Comfort. Nejlépe si auto vedlo ve městě a při dodržování rychlostních limitů lze ujet v kombinovaném provozu 350 km. Na dálnici bude tato hodnota o poznání horší, a to hlavně v případě, že by řidič zkusil využít všech 272 koní po delší dobu.

Foto: fdrive.cz

Diskuze ke článku
Jan Vaněk
Jan Vaněk
"Za celý test spotřeby jsem ujel 105 km"
"Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 19,6 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 20,58 kWh/100 km."

Tady někdo neumí počítat: 19,6 kWh na 105km je 18,7 kWh/100km.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze