Kolik kilometrů ujede reálně Nio ET5 Touring na dálnici?
test

Kolik kilometrů ujede reálně Nio ET5 Touring na dálnici?

Test dálničního dojezdu
23

Na evropský trh se nedávno dostala čínská značka Nio. Chce zdejší konkurenci válcovat celou řadou modelů. Jedním z nich je i velmi rychlý a pohledný kombík ET5 Touring. Vůz jsme vyzkoušeli v rámci testu dálničního dojezdu. Jak si vedlo provedení Standard Range s 70,5kWh baterií?

Pravidelně pro vás testujeme nabíjení elektromobilů i jejich spotřebu v různých podmínkách a občas nechybí ani test reálného dálničního dojezdu. Ten patří mezi ty nejnáročnější a dalším elektromobilem, který se ho zúčastnil, bylo Nio ET5 Touring ve verzi Standard Range. Nenechte se zmást prvotním slovem „Standard“, protože to se týká výhradně baterie. I tak vůz nabízel výkon 360 kW, pohon všech kol a pět jízdních režimů. Baterie měla v tomto případě využitelnou kapacitou 70,5 kWh. Vůz přijel do testu obutý na zimních pneumatikách Kumho WinterCraft a velikosti 20". Bohužel zde platí úměra, že čím má vůz větší kola, tím je vyšší spotřeba. O to více jsme byli zvědavi na výsledek testu.

Technické parametry NIO ET5 Touring Standard Range

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 790 × 1 960 × 1 499 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon360 kW, 490 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie75 kWh (70,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 690 000 Kč

Středně velké kombi vychází skrze pražského dealera Cario.cz na částku 1 566 000 Kč včetně DPH. Pro test jsme zvolili naši tradiční trasu z pražského Zličína, konkrétně z nabíjecí stanice PRE u Metropole Zličín na Rozvadov, kde jsme se na exitu 144 Kateřina u odpočívadla s čerpací stanicí MOL a restaurací McDonalds otočili a zamířili zpět na výchozí bod. Trasa dlouhá 290 kilometrů vedla celou dobu po dálnici D5 s minimem zpomalení, dálniční dojezd se tak dal otestovat velmi dobře. Na začátku testu jsme měli nabito na 99 % a vůz hlásil, že do cíle dojedeme s 48 % baterie. Počasí nám celkem přálo, až tedy na silný protivítr při cestě na Rozvadov. V den testu bylo sucho a teplota dosahovala 9 °C. Ve voze jel řidič se spolujezdcem a klimatizace byla nastavena na druhý rychlostní stupeň a teplotu 20 °C.

Dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Udržovali jsme maximální povolenou rychlost za pomoci adaptivního tempomatu. Zjistili jsme však, že tachometrovým 130 km/h odpovídá rychlost dle GPS měření 128 km/h, a proto jsme rychlost následně zvýšili o 2 km/h. Jelikož Nio ET5 Touring neumožňuje vidět okamžitou spotřebu, bylo měření o to těžší. Vůz totiž nabízí výhradně možnost měření spotřeby za posledních 10 nebo 100 km. V době příjezdu do Rozvadova jsme na palubním počítači viděli spotřebu 24,1 kWh/100 km a vozu zbývalo ještě 52 % kapacity baterie/190 km dojezdu. Prvotní odhad vozu tak byl z větší míry zkreslený. Zpět do Prahy, což je samozřejmě z kopce, jsme pak dojeli s lepší spotřebou, a to 21,8 kWh/100 km.

Průměrná spotřeba za celý test a 290 kilometrů (respektive po posledních 100 km v okamžiku dojetí do Prahy) se pak ustálila na 22,9 kWh/100 km. Auto po dojetí do cíle ukazovalo ještě 60 kilometrů (dálničního) dojezdu a v cíli mělo 15 % baterie. Reálný dálniční dojezd vozu Nio ET5 Touring je proto v nejhorším možném scénáři okolo 350 kilometrů. Musíte ale stále dodržovat silniční předpisy a zapomenout na využití plné dynamiky vozu, která dovoluje jet rychlostí až 200 km/h. V takovém případě začal (po konci testu) ET5 Touring neuvěřitelně „žrát“. Při dálničním nočním přeletu maximální rychlostí tak vůz neujede na plnou baterii více jak 200 km.

Za zapůjčení vozu k testu děkujeme výše zmíněné firmě Cario.cz

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Radek Skrbek
Radek Skrbek
No jestli tohle má být "ta čínská" konkurence, která všechny v Evropě položí na lopatky, tak se nemusíme bát.
Sorry, ale auto za 1,6 mil. s dobíjením sotva 140 kW a s baterkou 70 kWh. ?!? To jako vážně?
Dneska? Vážně?

Už 2 roky slyším, že přijde ta čínská auta a zničí evropské automobilky, ale zatím co vidím tak asi nám sem házejí samý odpad, nebo co. Co tady čína ukazuje je hony vzdálené nějakému autu, které by i jen vzdáleně "ničilo" evropskou konkurenci.
VW a ost. sice dělají samé polotovary a parodie, ale zatím to vypadá, že čína to od nich kopíruje velmi dobře i s s tím slovem "parodie" :-)))
Nepochopili asi, že je potřeba kopírovat např. Kia EV6, nebo Hyundai Ioniq 5/6. Nebo Teslu.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Zimní pneu, nějaké topení, auto velké i těžké, no co k tomu dodat, velmi dobré.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Chápu, že je to malé PR, kdy(když) Vám dovozce půjčí auto. Dotaz. Stojí tohle NIO za ty peníze? Děkuji.
Josef L
Josef L
Jsem přesvědčený, že model EL5 Touring neexistuje. Zřejmě se tedy bavíme o ET5 Touring, tedy je potřeba upravit nadpis a text níže.

Nio auta jsou nabušená technologiemi a ta spotřeba je velmi slušná. Mě se líbí jejich systém výměnných baterií, který řada lidí nepochopila. Nejde ani tak o rychlé nabíjení, ale o to, že auto má vlastně "nekonečnou záruku" na baterii. Stačí si ji při problémech nebo snížené kapacitě vyměnit. Pokud bych chtěl Nio, pak jedině s pronajatou baterií, kde je i výrazně nižší vstupní cena auta.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze