Pravidelně pro vás testujeme nabíjení elektromobilů i jejich spotřebu v různých podmínkách a občas nechybí ani test reálného dálničního dojezdu. Ten patří mezi ty nejnáročnější a dalším elektromobilem, který se ho zúčastnil, bylo Nio ET5 Touring ve verzi Standard Range. Nenechte se zmást prvotním slovem „Standard“, protože to se týká výhradně baterie. I tak vůz nabízel výkon 360 kW, pohon všech kol a pět jízdních režimů. Baterie měla v tomto případě využitelnou kapacitou 70,5 kWh. Vůz přijel do testu obutý na zimních pneumatikách Kumho WinterCraft a velikosti 20". Bohužel zde platí úměra, že čím má vůz větší kola, tím je vyšší spotřeba. O to více jsme byli zvědavi na výsledek testu.
Technické parametry NIO ET5 Touring Standard Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 790 × 1 960 × 1 499 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 360 kW, 490 koní, točivý moment: 770 Nm |
Baterie | 75 kWh (70,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 690 000 Kč |
Středně velké kombi vychází skrze pražského dealera Cario.cz na částku 1 566 000 Kč včetně DPH. Pro test jsme zvolili naši tradiční trasu z pražského Zličína, konkrétně z nabíjecí stanice PRE u Metropole Zličín na Rozvadov, kde jsme se na exitu 144 Kateřina u odpočívadla s čerpací stanicí MOL a restaurací McDonalds otočili a zamířili zpět na výchozí bod. Trasa dlouhá 290 kilometrů vedla celou dobu po dálnici D5 s minimem zpomalení, dálniční dojezd se tak dal otestovat velmi dobře. Na začátku testu jsme měli nabito na 99 % a vůz hlásil, že do cíle dojedeme s 48 % baterie. Počasí nám celkem přálo, až tedy na silný protivítr při cestě na Rozvadov. V den testu bylo sucho a teplota dosahovala 9 °C. Ve voze jel řidič se spolujezdcem a klimatizace byla nastavena na druhý rychlostní stupeň a teplotu 20 °C.
Dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Udržovali jsme maximální povolenou rychlost za pomoci adaptivního tempomatu. Zjistili jsme však, že tachometrovým 130 km/h odpovídá rychlost dle GPS měření 128 km/h, a proto jsme rychlost následně zvýšili o 2 km/h. Jelikož Nio ET5 Touring neumožňuje vidět okamžitou spotřebu, bylo měření o to těžší. Vůz totiž nabízí výhradně možnost měření spotřeby za posledních 10 nebo 100 km. V době příjezdu do Rozvadova jsme na palubním počítači viděli spotřebu 24,1 kWh/100 km a vozu zbývalo ještě 52 % kapacity baterie/190 km dojezdu. Prvotní odhad vozu tak byl z větší míry zkreslený. Zpět do Prahy, což je samozřejmě z kopce, jsme pak dojeli s lepší spotřebou, a to 21,8 kWh/100 km.
Průměrná spotřeba za celý test a 290 kilometrů (respektive po posledních 100 km v okamžiku dojetí do Prahy) se pak ustálila na 22,9 kWh/100 km. Auto po dojetí do cíle ukazovalo ještě 60 kilometrů (dálničního) dojezdu a v cíli mělo 15 % baterie. Reálný dálniční dojezd vozu Nio ET5 Touring je proto v nejhorším možném scénáři okolo 350 kilometrů. Musíte ale stále dodržovat silniční předpisy a zapomenout na využití plné dynamiky vozu, která dovoluje jet rychlostí až 200 km/h. V takovém případě začal (po konci testu) ET5 Touring neuvěřitelně „žrát“. Při dálničním nočním přeletu maximální rychlostí tak vůz neujede na plnou baterii více jak 200 km.
Za zapůjčení vozu k testu děkujeme výše zmíněné firmě Cario.cz
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz
Sorry, ale auto za 1,6 mil. s dobíjením sotva 140 kW a s baterkou 70 kWh. ?!? To jako vážně?
Dneska? Vážně?
Už 2 roky slyším, že přijde ta čínská auta a zničí evropské automobilky, ale zatím co vidím tak asi nám sem házejí samý odpad, nebo co. Co tady čína ukazuje je hony vzdálené nějakému autu, které by i jen vzdáleně "ničilo" evropskou konkurenci.
VW a ost. sice dělají samé polotovary a parodie, ale zatím to vypadá, že čína to od nich kopíruje velmi dobře i s s tím slovem "parodie" :-)))
Nepochopili asi, že je potřeba kopírovat např. Kia EV6, nebo Hyundai Ioniq 5/6. Nebo Teslu.
Nio auta jsou nabušená technologiemi a ta spotřeba je velmi slušná. Mě se líbí jejich systém výměnných baterií, který řada lidí nepochopila. Nejde ani tak o rychlé nabíjení, ale o to, že auto má vlastně "nekonečnou záruku" na baterii. Stačí si ji při problémech nebo snížené kapacitě vyměnit. Pokud bych chtěl Nio, pak jedině s pronajatou baterií, kde je i výrazně nižší vstupní cena auta.