Čínské Chery montuje auta v ruských závodech, které opustily západní automobilky

1
Čínské Chery montuje auta v ruských závodech, které opustily západní automobilky
Fotografie: Chery
  • Jde o bývalé továrny Volkswagen, Mercedes-Benz a Nissan
  • Chery do nich dováží téměř hotové vozy, jež následně dokončuje pod dohledem nových ruských majitelů

Podle exkluzivní zprávy agentury Reuters začala čínská automobilka Chery ve třech továrnách v Rusku montovat automobily určené k prodeji v zemi. Pikantní na zprávě je pak zejména to, že jde o závody, jež uvolnily západní automobilky, jako je Volkswagen či Mercedes. Reuters, jež dodává, že čínské automobilky ovládly od opuštění Ruska evropskými konkurenty více než polovinu tamního trhu, to mělo sdělit nezávisle pět osob dobře obeznámených se situací v závodech.

Novinkou každopádně je, že kromě dovozu hotových automobilů do Ruska tam Chery a dováží i téměř hotové vozy a dokončuje je ve třech ruských továrnách. Mělo by jít o reakci na kroky Moskvy, která zvyšuje poplatky za dovážené automobily, aby zahraniční firmy povzbudila k výrobě v Rusku. O Chery přitom neslyšíme v poslední době poprvé, neboť nedávno jsme se dozvěděli, že do propagace jejích značek v Evropě investuje Peking miliardy eur. Kevin Cheng, generální ředitel značek Omoda a Jaecoo pro Itálii, přitom tehdy uvedl, že jihokorejské Kie trvalo téměř 20 let, než se stala důvěryhodnou značkou v Evropě, jeho cílem ale je dosáhnout toho se značkami Omoda a Jaecoo do pouhých tří let. Konání společnosti v Rusku je ale prý zcela odděleno od plánů firmy na evropskou expanzi, řekl agentuře Reuters mluvčí evropské centrály Chery ve Frankfurtu.

V továrnách, které před Ruskou invazí na Ukrajinu patřily společnostem Volkswagen, Mercedes-Benz a Nissan, mají pod dohledem nových ruských majitelů sjíždět z výrobních linek modely Tiggo a Exeed. Jeden ze zdrojů Reuters pak upřesnil, že v petrohradském automobilovém závodě, který japonský Nissan prodal ruskému státu na konci roku 2022, se model Tiggo 7 přeznačuje na Xcite X-Cross 7.

Náměstek regionálního gubernátora Vladimir Popov v srpnu uvedl, že kalužský závod, který byl téměř dva roky mimo provoz, protože jeho bývalý vlastník Volkswagen vyjednával s Ruskem o odchodu, letos vyrobí cca 27 tisíc automobilů.

Ač nejsou známé všechny detaily spolupráce mezi Ruskem a Chery, zpráva každopádně demonstruje, jak Peking od invaze Ruska na Ukrajinu posiluje svůj vliv v ruském průmyslu na úkor evropských automobilek, jež aktuálně zažívají krušné časy i v Evropě.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Mno. Az se zase budu zamyslet nad vyberem auta a bude mi tam prosakovat nejaka Cina, asi budu mit o duvod vice, sahnout radeji zase po nejakem tom treba Renaultu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze