Čínská automobilka Chery oficiálně zahájila svou působnost v České republice. Slavnostní akce proběhla ve Voděrádkách u Prahy za účasti více než stovky hostů z řad novinářů, diplomatů i zástupců automobilového průmyslu. Vstup na český trh značka podpořila kompletní nabídkou SUV s prodlouženou sedmiletou zárukou.
Chery začíná s pěti vozy, které pokrývají segment od kompaktních crossoverů po sedmimístná rodinná SUV:
- Chery Tiggo 4 HEV – hybridní crossover s cenou od 599 tisíc Kč, spotřebou od 5,3 l/100 km a dojezdem až 950 km.
- Chery Tiggo 7 ICE – univerzální SUV s přeplňovaným 1,6litrovým motorem, cenami od 699 tisíc Kč a možností pohonu všech kol.
- Chery Tiggo 7 PHEV – plug-in hybrid s výkonem 279 koní, elektrickým dojezdem až 90 km a kombinovaným dojezdem 1 200 km. Cena startuje na 939 tisících Kč.
- Chery Tiggo 8 ICE – velké sedmimístné SUV s cenou od 899 tisíc Kč a zavazadlovým prostorem až 1 930 litrů.
- Chery Tiggo 8 PHEV – nejdražší model (od 1,039 mil. Kč), kombinuje benzinový motor a dva elektromotory, nabízí elektrický dojezd až 90 km a luxusní prvky včetně masážních sedadel.
Distribuci v Česku zajišťuje společnost Astana Motors, která plánuje otevření showroomů v Praze a dalších městech. Do konce roku 2025 má být síť rozšířena o šest nových lokalit. Financování a leasingové možnosti pak budou dostupné prostřednictvím banky ČSOB, která zároveň připravuje online prodej a program výkupu ojetých vozů.
Chery rovněž oznámilo, že spouští věrnostní klub With Chery With Love (WCWL), jehož cílem je budovat komunitu zákazníků prostřednictvím akcí a společných aktivit. Akce ve Voděrádkách, kde automobilka oslavila zahájení prodeje v Česku, přilákala přes sto hostů, včetně významných osobností. Dorazil například náměstek ministra průmyslu a obchodu Martin Frélich, diplomati z Číny a Kazachstánu či představitelé centrály Chery.
Připomeňme, že automobilka Chery v posledních letech výrazně rozšiřuje své aktivity nejen po technické a výrobní stránce, ale i v oblasti marketingu. Do Evropy postupně uvádí své prémiověji laděné značky Omoda a Jaecoo a jen na jejich propagaci investuje miliardy eur. Kevin Cheng, generální ředitel značek Omoda a Jaecoo pro Itálii, již dříve prohlásil, že jihokorejské Kie trvalo téměř 20 let, než se stala důvěryhodnou značkou v Evropě, jeho cílem ale je dosáhnout toho se značkami Omoda a Jaecoo do pouhých tří let. Chery navíc reaktivovalo výrobu v někdejší továrně Nissanu v Barceloně.

