Zdá se, že čínská invaze do Evropy nekončí. Agentuře Reuters se totiž svěřila čínská automobilka Chery Auto s tím, že je připravena utratit miliardy eur, aby zajistila, že její značky Omoda a Jaecoo do tří let přijmou evropští zákazníci. Značky Omoda a Jaecoo přitom Chery přivezlo do Evropy letos s tím, že zpočátku se orientovaly na vozy s benzinovým pohonem. Vozy Omoda a Jaecoo přitom můžete potkat na silnicích ve Španělsku, Itálii, Polsku či Británii. Je však evidentní, že rychle budou následovat další země a také se rozšíří nabídka o hybridní a plně elektrické vozy.
Kevin Cheng, generální ředitel značek Omoda a Jaecoo pro Itálii, Reuters řekl, že jihokorejské Kie trvalo téměř 20 let, než se stala důvěryhodnou značkou v Evropě, jeho cílem ale je dosáhnout toho se značkami Omoda a Jaecoo do pouhých tří let. Pomoci tomu mají podle jeho slov obří investice v miliardách eur. Připomeňme, že i značek Omoda a Jaecoo se dotýkají prozatímní cla uvalená Evropskou komisí na elektromobily dovážené z Číny, zde konkrétně ve výši 20,7 %.
Generální ředitel značek Omoda a Jaecoo pro Itálii i toto pro Reuters okomentoval: „Chceme navázat dobré vztahy s EU, výroba aut v Evropě nám pomůže vyhnout se clům.“ Tím odkazuje na to, že Chery plánuje ve spolupráci s firmou EV Motors reaktivovat bývalý závod Nissanu v Barceloně a vyrábět tam již letos vozy značky Omoda. Kromě toho prý jedná o otevření druhého závodu s italskou vládou premiérky Giorgie Meloniové, která údajně nabídla využití stávajících nevyužívaných fabrik a lokalitu na zelené louce v jižní Itálii na stavbu nové továrny. Mohlo by to souviset i s tím, že chce Itálie údajně nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům?