Jak upozornil carnewschina.com, Chery Automobile představila na Global Innovation Conference 2025 v čínském Wuhu první vlastní solid-state bateriový modul, který dosahuje energetické hustoty 600 Wh/kg. Jde o jeden z nejvyšších dosud oznámených parametrů mezi čínskými výrobci, což potvrzuje ambice značky stát se technologickým lídrem v oblasti nové generace akumulátorů.
Baterii vyvinul Chery Solid-State Battery Research Institute, podle nějž článek udržel výkon i po po průrazu hřebíkem nebo poškození vrtačkou – aniž by došlo k požáru nebo kouři.
Značka by mohla vyrovnat či dokonce předběhnout konkurenty BYD a CATL.
Díky extrémní hustotě energie by vozy vybavené touto technologií mohly teoreticky dosáhnout dojezdu až 1 500 km na nabití, přičemž reálný dojezd by se měl pohybovat kolem 1 300 km. Chery plánuje zahájit pilotní výrobu už příští rok, širší nasazení pak v roce 2027, čímž by mohla značka vyrovnat či dokonce předběhnout konkurenty BYD a CATL, kteří plánují podobné projekty ve stejném období.
Doplňme, že automobilka Chery v září oficiálně zahájila svou působnost v České republice, přičemž aktuální u nás nabízí tyto vozy:
- Chery Tiggo 4 HEV – hybridní crossover s cenou od 599 tisíc Kč, spotřebou od 5,3 l/100 km a dojezdem až 950 km.
- Chery Tiggo 7 ICE – univerzální SUV s přeplňovaným 1,6litrovým motorem, cenami od 699 tisíc Kč a možností pohonu všech kol.
- Chery Tiggo 7 PHEV – plug-in hybrid s výkonem 279 koní, elektrickým dojezdem až 90 km a kombinovaným dojezdem 1 200 km. Cena startuje na 939 tisících Kč.
- Chery Tiggo 8 ICE – velké sedmimístné SUV s cenou od 899 tisíc Kč a zavazadlovým prostorem až 1 930 litrů.
- Chery Tiggo 8 PHEV – nejdražší model (od 1,039 mil. Kč), kombinuje benzinový motor a dva elektromotory, nabízí elektrický dojezd až 90 km a luxusní prvky včetně masážních sedadel.
To vše souvisí s tím, že automobilka v posledních letech výrazně rozšiřuje své aktivity nejen po technické a výrobní stránce, ale i v oblasti marketingu. Do Evropy postupně uvádí své prémiověji laděné značky Omoda a Jaecoo a jen na jejich propagaci investuje miliardy eur. Kevin Cheng, generální ředitel značek Omoda a Jaecoo pro Itálii, již dříve prohlásil, že jihokorejské Kie trvalo téměř 20 let, než se stala důvěryhodnou značkou v Evropě, jeho cílem ale je dosáhnout toho se značkami Omoda a Jaecoo do pouhých tří let.

