Autonomní Audi si povídá s dopravními značkami i jinými vozidly

Autonomní Audi si povídá s dopravními značkami i jinými vozidly
  • Testování probíhá na německé dálnici A9
  • Revoluce v komunikaci zaměstnává tří týmy

Na několika úsecích dálnice A9 mezi sjezdy Norimberk-východ a Mnichov-sever vznikl digitální testovací úsek. Vysílače a senzory zajišťují vzájemné propojení vozidla s jeho okolím i spojení mezi jednotlivými automobily.

„Audi se v rámci projektu ‚Digitálního testovacího úseku na dálnici‘ podílí na vývojových aktivitách směřujících k ještě spolehlivější dálniční infrastruktuře, která podpoří autonomní jízdu,“ prohlásil Alejandro Vukotich, vedoucí vývoje automatizované jízdy ve společnosti Audi AG, a dodal: „V této oblasti mají být mimo jiné materiály směrových sloupků a svodidel upraveny tak, aby lépe než dnes odrážely radarové vlny – z větší vzdálenosti a také během sněžení i deště. Kromě toho mají být senzory vozidla v budoucnosti schopny ještě lépe rozpoznávat jízdní pruhy. Speciální doplňková značení na krajnici vozovky umožňují zkušebním vozidlům určovat s vysokou přesností svou polohu v jízdním pruhu prostřednictvím kamery. Za tím účelem budou brzy instalovány první prototypy.“

Audi RS7 Concept

Digitální úsek na dálnici doplňuje několik projektů, jedním z nich je „Car2Infrastructure“. Ten propojuje automobil s dopravními značkami, které jsou připojené k internetu. Značky tak upozorňují například na omezení rychlosti, dopravní kolony nebo uzávěrky jízdních pruhů. Inženýři Audi museli nejprve unifikovat rozhraní pro zobrazovací systémy, které jsou v jednotlivých regionech zatím velmi odlišné. Informace se tedy nejdříve posílají do cloudu Audi a poté jsou přenášeny zpět do zkušebních vozidel. Vypadá to, že chytré dopravní značení bude nutností a vůz se nebude moci spoléhat pouze na „čtení“ dopravních značek.

Druhým projektem jsou moduly pro přenos dat v automobilech propojených prostřednictvím LTE-V. Tato budoucí komunikace probíhá „ad hoc“. To znamená, že vozidla mezi sebou budou navzájem komunikovat i v oblastech, kde není signál. Komunikace mezi vozidly ponese plody například při vzájemném upozorňování na ledovku nebo kolonu.

Třetí projekt se zabývá precizním měřením úseku dálnice A9. Data o definování objektů jako mosty, dopravní značky nebo pruhy na vozovce musí být přesné na centimetry. V tomto projektu hraje velkou roli firma HERE, o které jsme vás již několikrát informovali. Společnost se specializuje na neustále aktualizované mapy HERE HD Live Map, které patří k nejsofistikovanějším na světě.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze