Mapové podklady HERE nyní patří třem německým automobilkám, konkrétně jde o Daimler, BMW a Audi. Všechny zmíněné automobilky se spojily a investovaly své prostředky do mapových podkladů, od kterých si v blízké budoucnosti, kde nás čeká spousta autonomních vozidel, slibují široké spektrum využití.
Autonomní jízda po dálnici potřebuje především spolehlivé senzory pro udržení automobilu v jízdním pruhu, stejně tak adaptivní tempomat potřebuje spolehlivou technologii, aby včas dokázal reagovat na události před vozidlem. Na první pohled se to nezdá, ale autonomní vozidla, a to především v městských zástavbách, potřebují i velmi kvalitní a přesné mapové podklady.
Zajímavé je řešení mapových podkladů, které se nazývá Živá mapa HD. Jde o proces, který zahrnuje veškeré údaje o infrastruktuře, například o počtu jízdních pruhů, síle provozu, dopravních nehodách, namrzlé silnici atd. Veškeré informace jsou aktualizovány v reálném čase.
„Je důležité, aby majitel svému vozu věřil. Automobil bude dostávat veškeré informace o stavu vozovky v nejbližším okolí v reálném čase. Díky Živé mapě HD věříme, že se mapové podklady HERE stanou nejinteligentnějším systémem pro autonomní řízení,“ řekl Floris van de Klashorst, viceprezident oddělení mapových podkladů HERE.
Celá služba je založená na cloudovém přenosu dat. Umí například detekovat předepsané rychlosti, poslat informaci do cloudu a poté o tom informovat všechny vozidla v okolí. Podobně systém zvládne automobil připravit na přejezd do druhého pruhu, pokud bude jeden pruh z nějakých důvodů uzavřen. BMW nám na tiskové konferenci v Mnichově prozradilo také další plány společnosti HERE v nejbližší době. Jejím úkolem je naprosto přesné zmapování veškerých silnic s mnohem větším počtem detailů než dosud, a to právě pro účely autonomních automobilů, které musí mít o světě kolem sebe dokonalý přehled.
Zdroj: techcrunch.com