Audi do Česka přivezlo obří powerbanku pro elektromobily. Podívejte se, jak vypadá

2
Audi do Česka přivezlo obří powerbanku pro elektromobily. Podívejte se, jak vypadá
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Mobilní nabíjecí stanice s bateriovým úložištěm se hodí na místa bez dostatečné infrastruktury
  • Souběžně dokáže nabít až 8 aut
  • Složena je z vysloužilých článků z baterií elektromobilů Audi e-tron

Audi do Česka na akci Driving Days dovezlo jednu ze svých obřích powerbank pro nabíjení elektromobilů. Jde o elegantní řešení pro ultrarychlé nabíjení mnoha elektromobilů tam, kde chybí dostatečně vybudovaná infrastruktura. Audi takové řešení použilo například i vloni v rámci ekonomického fóra v Davosu, kde svou flotilu elektromobilů Audi e-tron používalo pro převoz účastníků a díky této mobilní nabíjecí stanici je dokázalo velmi rychle kdekoliv nabít.

Obří powerbanka Audi pro elektromobily naživo

Jde o velký kontejner, který se po rozložení na místě stane ultrarychlou nabíjecí stanicí s integrovanou baterií. Dokáže nabít až 8 aut současně přes rychlonabíjecí konektor CCS a dalších 12 aut současně pomalým nabíjením. Celkový kombinovaný nabíjecí výkon je 1 200 kW, případně až 400 kW na konektor. To je mnohem více, než dokáže přijmout jakýkoliv dnešní elektromobil, jelikož rekordmani Audi e-tron GT a Porsche Taycan se nabíjí výkonem maximálně 270 kW. Z 20 na 80 % se tak i z mobilní stanice tyto auta nabijí zhruba za 15 minut.

Audi e-tron

Powerbanka má celkovou kapacitu 1 000 kWh, přičemž složena je z 4 500 vysloužilých bateriových Li-Ion článků z elektromobilů Audi e-tron, které většinou pocházejí z baterií po nehodách nebo jinak poškozených. Díky takto vysoké kapacitě může baterie nabít více než 10 zcela vybitých e-tronů. Mobilní powerbanka je pak napojena na běžnou třífázovou zásuvku s výkonem 22 kW, takže se průběžně pomalu nabíjí. Není bez zajímavosti, že rozhraním pro nabíjení je hardware z Alpitronic Hyperchargerů, což jsou nabíjecí stanice například známé z tuzemské sítě Pražské energetiky.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
první co mě tak napadlo - kolik to asi váží tun že si to dovolí dát na asfalt bez betonových patek :-) .... v létě nebo při vlastní výrobě tepla z provozu by se to mohlo někde slušně bořit... jak Cimrmanova rozpálená bubnová kamínka :-D
T B
T B
Jestli správně počítám, tak po vybití Powerbanky se musí čekat skoro 50 hodin na její nabití, přesněji cca 5hodin na dobiti jednoho dalšího auta ?-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze