Jistě není náhoda, že právě značka se čtyřmi kruhy ve znaku uvedla čtyři koncepty, jejichž pojmenování obsahuje slovo Sphere, tedy koule. S prvními třemi, tedy luxusním roadsterem s proměnným rozvorem Audi Skysphere, přepychovým granturismem Audi Grandsphere a komfortním rodinným přepravníkem Audi Urbansphere, jsme vás již seznámili. Nyní automobilka Audi odhalila čtvrtý koncept Audi Activesphere, který se vydal tam, kde předchůdci ještě nebyli; totiž do terénu.
Jde o crossover, přičemž dodává tomuto pojmu nové významy. Kříží totiž nejen řádně obrněný terénní podvozek s proudnicovou kupé-karoserií, ale dokáže se proměnit i v pick-up. Téměř pětimetrová karoserie (4,98 m), široká 2,02 a vysoká 1,6 m navržená stylistickým centrem Audi v kalifornském Malibu sedí hodně vysoko nad terénem díky 22" kolům obutým do obřích off-roadových pneumatik rozměru 285/55. Ztělesňuje ideu, s níž svého času přišlo revoluční Lamborghini LM-002: své movité majitele přepravit v plném přepychu stovky kilometrů po silnicích a následně se stejným pohodlím i mimo ně. Samozřejmě, v Evropě tato myšlenka naráží na nedostatek atraktivních míst, kam by se dalo legálně dojet autem, ale právě v USA by mohla zarezonovat.
Za tím účelem se totiž splývající záď stiskem tlačítka promění ve vysoce stylový pick-up s dostatečně rozměrnou ložnou plochou pro naložení těch nejlepších sportovních náčinků. Prostor je například vypočtený pro pohodlné uložení dvou elektrických kol. A protože k moderní době patří nejen aktivní životní styl, ale i důraz na ekologii, jde pochopitelně opět o elektromobil. A ne ledajaký; 800V platforma PPE, na níž se již brzy představí Audi Q6 e-tron či elektrická A6 e-tron, totiž nabídne se 100kWh baterií dojezd přes 600 km a velice rychlé nabíjení příkonem až 270 kW. Díky němu lze baterii doplnit z 5 na 80 % SoC za 25 minut, za deset minut pak nateče energie na 300 km cesty.
Všechna poháněná kola jsou s karoserií spojena pětiprvkovými závěsy, v terénu lze standardní světlou výšku 208 mm díky vzduchovému pérování s adaptivními tlumiči o 40 milimetrů zvýšit, na silnici naopak o stejnou hodnotu snížit a zlepšit aerodynamiku. Stejný úkol mají pohyblivé segmenty přímo v kolech, které se na silnici rovněž uzavřou kvůli lepšímu obtékání vzduchu a také vnější kamery na tenkých stopkách nahrazující zpětná zrcátka. Koncept s proměnnou světlou výškou se odkazuje na velmi úspěšný univerzální model Audi A6 Allroad z přelomu tisíciletí.
Velkoryse pojatý a extrémně prosklený interiér těží z velkorysého rozvoru 2,98 m a také pohodlí, které každému ze čtyř cestujících poskytuje samostatné sedadlo. Interiér podélně dělí dvě konzoly; jedna vysoká a prosklená na podlaze skrývající například minibar, druhá u stropu. Malou revolucí také prošlo ovládání vozu. Zatímco ovládací modul s volantem, který se při přepnutí do autonomního režimu skryje v palubní desce, jsme už viděli u dřívějších konceptů, zcela nové je pojetí ovládání dalších funkcí. To totiž využívá tzv. kombinovanou realitu, kdy si řidič i s dalšími členy posádky nasadí speciální brýle, které promítají do prostoru nejen důležité informace, ale i virtuální ovládací prvky. Stejnou cestou ale může posádka používat navigaci či topologické informace o krajině, a to i mimo auto. V něm pak potom může promítat například virtuální záložky při prohlížení internetu.