😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

400 km už za 5 minut na nabíječce, slibuje BYD

fNews
400 km už za 5 minut na nabíječce, slibuje BYD
Fotografie: Xiaomi
  • Čínský BYD ukázal Super E-Platform s 1 000V architekturou a vysokou rychlostí nabíjení
  • Xiaomi láká na druhý elektromobil YU7, Tesla zažívá těžké časy a SsangYong se mění
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

Čínské automobilky nás šokují extrémně rychlým nabíjením, ale ukážeme si také pěkně rychlé SUV. Dále si řekneme, co za problém má Tesla, a nakonec odhalíme jeden rebranding. Tak vítejte u fNews.

fNews partner 2025

fNews #302 – 400 km už za 5 minut na nabíječce, slibuje BYD

Podcast v audio formě

Poměrně brzy by mohla odpadnout jedna z posledních nevýhod elektromobilů, tedy rychlost nabíjení. Alespoň to hlásá automobilka BYD, která představila svou novou platformu Super E-Platform. Ta stojí na 1 000V architektuře a zvládne dočerpat energii na 400 km dojezdu již za 5 minut na nabíječce. To samozřejmě bude vyžadovat i kompatibilní nabíječky s dostatečným výkonem i příkonem. BYD přitom slíbil, že jich v Číně postaví přes 4 000. Otázkou ovšem zůstává, jestli takovouhle rychlost reálně potřebujeme a nakolik je blízká realitě. Jednou věcí je marketingový slogan a druhou realita na silnici. Na to si budeme muset počkat.

A v Číně ještě zůstaneme. Xiaomi, jinak proslavené telefony a domácí elektronikou, s velkým úspěchem prodává své první auto SU7. A údajně se má do dvou let dostat i do Evropy. Nyní firma začala lákat na svůj druhý vůz s názvem YU7, který má být o něco větší a také o trochu dražší. Vyšší konfigurace nabídne dva elektromotory o souhrnném výkonu 508 kW s maximální rychlostí 253 km/h. U baterie dostane na výběr ze tří variant. První NMC s kapacitou 96,3 kWh zajistí dojezd až 770 km. Auto s vyšší výkonem bude mít kapacitu 101,7 kWh a dojezd až 760 km. Poslední možností bude LFP baterie s dojezdem 820 km podle čínského standardu. Podle evropského WLTP by to tedy bylo o něco méně.

Zatímco celkové prodeje elektromobilů rostou, Tesla naopak klesá. A začátek roku je pro ni historicky kritický. Už druhý měsíc v řadě zažívá výrazný meziroční pokles prakticky ve všech regionech, nejvíce pak v Evropě, především v Německu. V lednu to byl pokles o 45 %, v únoru o 44 %. Důvody mohou být různé, někdo možná ještě čeká kvůli modernizované Tesle Model Y, jiní si rozmysleli nákup Modelu 3 kvůli dovoznímu clu a někdo další třeba nechce podporovat značku vlastněnou Elonem Muskem. Tak či onak, investoři jsou nervózní a vyhlíží březnové výsledky.

Korejská automobilka SsangYong si prošla za 70 let existence vrcholy i pády. Několikrát změnila vlastníka, v minulosti patřila Daewoo, čínskému SAIC, ale i indům. Nyní je zpět v korejských rukou a od roku 2016 se jí daří, a to i na českém trhu. Vlastníkem je společnosti KG Group, která se přejmenovala na KG Mobility a tudíž vás asi nepřekvapí, že novým názvem automobilky se stane zjednodušeně KGM. Rebranding proběhne za necelý měsíc.

Tak co, zapamatujete si název KGM snadněji než původní SsangYong? Dejte vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze