Čínské automobilky nás šokují extrémně rychlým nabíjením, ale ukážeme si také pěkně rychlé SUV. Dále si řekneme, co za problém má Tesla, a nakonec odhalíme jeden rebranding. Tak vítejte u fNews.

fNews #302 – 400 km už za 5 minut na nabíječce, slibuje BYD
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Poměrně brzy by mohla odpadnout jedna z posledních nevýhod elektromobilů, tedy rychlost nabíjení. Alespoň to hlásá automobilka BYD, která představila svou novou platformu Super E-Platform. Ta stojí na 1 000V architektuře a zvládne dočerpat energii na 400 km dojezdu již za 5 minut na nabíječce. To samozřejmě bude vyžadovat i kompatibilní nabíječky s dostatečným výkonem i příkonem. BYD přitom slíbil, že jich v Číně postaví přes 4 000. Otázkou ovšem zůstává, jestli takovouhle rychlost reálně potřebujeme a nakolik je blízká realitě. Jednou věcí je marketingový slogan a druhou realita na silnici. Na to si budeme muset počkat.
A v Číně ještě zůstaneme. Xiaomi, jinak proslavené telefony a domácí elektronikou, s velkým úspěchem prodává své první auto SU7. A údajně se má do dvou let dostat i do Evropy. Nyní firma začala lákat na svůj druhý vůz s názvem YU7, který má být o něco větší a také o trochu dražší. Vyšší konfigurace nabídne dva elektromotory o souhrnném výkonu 508 kW s maximální rychlostí 253 km/h. U baterie dostane na výběr ze tří variant. První NMC s kapacitou 96,3 kWh zajistí dojezd až 770 km. Auto s vyšší výkonem bude mít kapacitu 101,7 kWh a dojezd až 760 km. Poslední možností bude LFP baterie s dojezdem 820 km podle čínského standardu. Podle evropského WLTP by to tedy bylo o něco méně.
Zatímco celkové prodeje elektromobilů rostou, Tesla naopak klesá. A začátek roku je pro ni historicky kritický. Už druhý měsíc v řadě zažívá výrazný meziroční pokles prakticky ve všech regionech, nejvíce pak v Evropě, především v Německu. V lednu to byl pokles o 45 %, v únoru o 44 %. Důvody mohou být různé, někdo možná ještě čeká kvůli modernizované Tesle Model Y, jiní si rozmysleli nákup Modelu 3 kvůli dovoznímu clu a někdo další třeba nechce podporovat značku vlastněnou Elonem Muskem. Tak či onak, investoři jsou nervózní a vyhlíží březnové výsledky.
Korejská automobilka SsangYong si prošla za 70 let existence vrcholy i pády. Několikrát změnila vlastníka, v minulosti patřila Daewoo, čínskému SAIC, ale i indům. Nyní je zpět v korejských rukou a od roku 2016 se jí daří, a to i na českém trhu. Vlastníkem je společnosti KG Group, která se přejmenovala na KG Mobility a tudíž vás asi nepřekvapí, že novým názvem automobilky se stane zjednodušeně KGM. Rebranding proběhne za necelý měsíc.
Tak co, zapamatujete si název KGM snadněji než původní SsangYong? Dejte vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.