😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Chystané Xiaomi YU7 má nabídnout dojezd až 820 km na nabití

Chystané Xiaomi YU7 má nabídnout dojezd až 820 km na nabití
Fotografie: Xiaomi
  • K dispozici budou baterie o různé kapacitě i chemii
  • Xiaomi YU7 má nabídnout silnou technologickou výbavu

Jak upozornila arenaev.com, chystaný sportovní crossover YU7 od Xiaomi by měl zaujmout nejen komplexní technologickou výbavou, ale také dojezdem. Nejnovější záznamy z databáze čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) pak odhalují novou verzi s dojezdem až 770 km.

Design Xiaomi YU7 už dříve odhalil sám CEO čínské firmy Lei Jun

K dispozici mají být celkově tři verze s odlišnou kapacitou baterie. První nabídne chemii NMC (nikl-mangan-kobalt) a kapacitu 96,3 kWh pro dojezd až 770 km. Větší baterie, opět s chemií NMC, bude mít 101,7 kWh a poskytuje dojezd až 760 km (nebude k dispozici v jednomotorové verzi, proto nižší dojezd než u verze s nižší kapacitou). Xiaomi YU7 má být k dispozici ale i s baterií využívající chemii LFP, a to i pro jednomotorovou verzi, v minulosti se pak mluvilo tom, že tato konfigurace nabídne dojezd až 820 km podle čínského CLTC, jež je však optimističtější než v Evropě standardně používané WLTP.

Připravovaný přírůstek do portfolia elektromobilů Xiaomi má přitom na délku 4 999 mm, na šířku 1 996 mm a na výšku 1 600 mm, přičemž rozvor náprav činí 3 000 mm. Také víme, že by YU7 měl být dostupný v pětimístné konfiguraci. Co se pak týče výbavy, LiDAR na střeše odkazuje na pokročilé možnosti autonomního řízení. O pohon vozu se má ve vyšších verzích starat systém dvou motorů, přičemž přední poskytuje maximální výkon 220 kW, zatímco zadní generuje až 288 kW, z čehož vyplývá, že by mělo jít o stejnou pohonnou jednotku, kterou využívá SU7 ve verzi AWD, včetně schopnosti jet rychlostí až 253 km/h. K dispozici však mají být i další konfigurace s jedním/dvěma motory.

Oficiální informace o cenách zatím logicky nejsou známé, ovšem model YU7 by měl být o něco dražší než SU7 s cenou 215 900 jüanů (přibližně 710 tisíc korun). Xiaomi má přitom pro letošek smělé cíle. Mladá čínská firma, jež letos slaví teprve 15. výročí, cílí na 300 tisíc prodaných elektromobilů jen za letošní rok. Připomeňme přitom, že loni firma mířila na 120 tisíc prodaných kusů za necelý rok dostupnosti vozu. Za vylepšenými prodeji by pak měl stát kromě jiného právě připravovaný vůz Xiaomi YU7, jehož oficiální debut se očekává už v červnu/červenci.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze