Marketing po čínsku? Šéf Xiaomi vzal elektromobil a jel s ním 260 km/h na dálnici

Marketing po čínsku? Šéf Xiaomi vzal elektromobil a jel s ním 260 km/h na dálnici
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Prezident Xiaomi Lu Weibing absolvoval v Německu 800km roadtrip s elektromobilem SU7 Ultra
  • Na úsecích bez omezení rychlosti na dálnici dosáhl 260 km/h, přičemž vůz podle něj zůstal velmi stabilní

Zatímco většina automobilek představuje a propaguje své modely na pečlivě inscenovaných akcích, prezident Xiaomi zvolil jiný přístup. Lu Weibing se prostě posadil za volant SU7 Ultra a vyrazil z Berlína přes Hamburk až do Frankfurtu. Během cesty dlouhé zhruba 800 kilometrů si přitom dopřál i německou specialitu – úseky dálnice bez rychlostního limitu. Tam ukázal, co umí elektrické Xiaomi – až 260 km/h a podle jeho slov předvedlo naprosto stabilní chování i v této rychlosti.

První elektromobil od Xiaomi způsobil mnoho rozruchu i na barcelonském veletrhu MWC 2024, kde jsme si jej prohlédli

Zkušenost z cesty pak sdílel na čínské sociální síti Weibo, kde doplnil, že vůz zvládal vysoké tempo s přehledem. Právě SU7 Ultra je přitom vrcholným provedením modelu, který Xiaomi představila jako důkaz, že do světa elektromobilů vstupuje s vážnými ambicemi.

Během zastávek si Lu Weibing podle arenaev.com vyzkoušel také nabíjecí infrastrukturu v Německu. Podle jeho slov je na velmi dobré úrovni a umožňuje pohodlné cestování i na delších trasách. Zmínil také, že vůz budil pozornost – kolemjdoucí ho prý poznávali a zastavovali se, aby si SU7 Ultra prohlédli zblízka.

Připomeňme přitom, že verze Ultra disponuje pohonem všech kol a výkonem 1 548 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být otázkou pouhých 1,97 s a na rychlost 200 km/h byste se měli dostat za jeho volantem za pouhých 5,9 s. Následně se na tachometru při plynu sešlápnutém až na podlahu objeví 300 km/h, a to za pouhých 15 vteřin od startu, maximální rychlost je pak omezena na 350 km/h.

Není to první kontroverze

Není to ale poprvé, co Xiaomi budí pozornost neotřelým přístupem. Před pár měsíci přiznal CEO Lei Jun, že právě při vývoji nového SUV YU7 nechala firma rozebrat tři Tesly Model Y. Cílem přitom nebylo nic jiného, než detailně pochopit konstrukci, materiály i software konkurenčního vozu a využít poznatky při tvorbě vlastního SUV. Lei Jun tehdy prohlásil, že jde o běžnou praxi v automobilovém průmyslu, zároveň označil Model Y za velmi povedený vůz. Přesto krok vyvolal diskuzi o tom, kde končí inspirace a začíná kopírování.

Rychlejší než Tesla a Porsche. Žlutý ďábel od Xiaomi naživo.

Xiaomi SU7 Ultra

Rozměry4 997 × 1 963 × 1 455 mm, 2 400 kg
Výkon1 139 kW
Baterie95 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd700 km (CLTC)
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze