Šéf Xiaomi odhalil, jak vzniklo SUV YU7. V Číně prostě rozebrali tři Tesly Model Y

Šéf Xiaomi odhalil, jak vzniklo SUV YU7. V Číně prostě rozebrali tři Tesly Model Y
Fotografie: Xiaomi
  • Xiaomi potvrdilo, že při vývoji nového SUV YU7 analyzovalo konkurenci zakoupením a rozebráním tří Tesel Model Y
  • Cílem bylo detailně pochopit konstrukci, materiály a software Modelu Y

Čínský technologický gigant Xiaomi pro businessinsider.com potvrdil, že při vývoji svého nového elektrického SUV YU7 zakoupil tři Tesly Model Y a systematicky je rozebral. Cílem přitom bylo pochopit každou součástku a rozhodnutí designérů a inženýrů Tesly a využít tato zjištění při konstrukci vlastního vozu.

Podle vyjádření CEO Xiaomi Lei Juna je tato „benchmarkingová“ strategie standardní metodou výzkumu a vývoje běžně používanou v automobilovém i elektronickém průmyslu. Lei Jun ocenil Model Y jako velmi povedený vůz a přiznal, že jeho tým se z něho inspiroval.

Zájem o nové SUV Xiaomi YU7 je podle zpráv ze zahraničí každopádně enormní – jak dodává arenaev.com, během prvních 24 hodin po spuštění předprodeje si jej objednalo přes 240 tisíc zákazníků. Nedostatek výrobních kapacit však znamená, že někteří mohou čekat na dodání více než rok, možná i déle.

Připomeňme, že jsme už měli možnost Xiaomi YU7 vidět naživo. Design vozu, kombinující proudnicové linie, aerodynamiku a detaily připomínající Porsche Taycan, působí vyváženě a moderně, přitom zůstává originální. V interiéru pak zaujme obří panoramatický head-up displej, centrální dotykový panel a prvky výbavy, které by se daly očekávat spíše u prémiových evropských SUV.

Z hlediska technických specifikací nabízí YU7 tři různé pohony: základní zadokolku s výkonem 320 k/528 Nm a dojezdem až 835 km podle čínské normy CLTC, střední verzi Pro s pohonem všech kol a systémovým výkonem 496 k/690 Nm a vrcholnou sportovní verzi Max s baterií CATL 101,7 kWh, výkonem 691 k/866 Nm a dojezdem 760 km. Podvozek pak kombinuje vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu pětiprvkové zavěšení s možností dvoukomorového vzduchového odpružení, regulací světlé výšky o 75 mm a tuhostí pérování o 40 %. Standardem jsou 19" kola, vrcholná verze Max jezdí na 21" s čtyřpístkovými brzdami Brembo.

Xiaomi YU7 Standard

Rozměry4 999 × 1 996 × 1 600 mm, 2 315 kg
Výkon235 kW
Baterie96,3 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd835 km (CLTC)
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze