Xiaomi začalo prodávat elektromobil, je levnější než Tesla i za cenu prodělku

7
Xiaomi začalo prodávat elektromobil, je levnější než Tesla i za cenu prodělku
Fotografie: Xiaomi
  • Společnost Xiaomi, známá produkcí přenosné spotřební elektroniky, vyvinula vlastní elektromobil SU7
  • Ten začala prodávat a počáteční vlna objednávek byla mimořádně mohutná
  • Vůz s pokročilými technologiemi totiž cenově podstřeluje Teslu Model 3

Společnost Xiaomi začala ve čtvrtek přijímat objednávky na svůj první elektromobil Xiaomi SU7, který se už blýskl špičkovými technologiemi a výstředním designem. A podařilo se jí překvapit podruhé; pětimetrové auto vyšší střední třídy, doslova našlapané výbavou, prodává levněji, než Tesla svůj o třídu menší Model 3. Jak se nechal při prezentaci slyšet zakladatel společnosti Lei Jun, bude to i za cenu, že Xiaomi na něm nebude vydělávat. V Evropě se podobné praktice říká dumping a je trestná, ovšem Čína, ovládaná dotacemi a všemocnou komunistickou stranou, zřejmě zůstává zemí neomezených možností. Aspoň tedy pro ty, kteří přijmou její pravidla hry.

Xiaomi SU7 se prodává ve třech verzích pohonu, přičemž i ta nejvýkonnější, SU7 Max AWD s výkonem 673 koní a zrychlením z klidu na 100 km/h za 2,8 s, se prodává v přepočtu za méně než milion korun (990 tisíc korun). Základní třísetkoňová zadokolka s LFP baterií a zrychlením 0–100 km/h za 5,3 s pak vyjde na 700 tisíc korun. Mezi ně se ještě vejde zadokolka Pro s větší baterií, naceněná na 800 tisíc korun. Během prvních 27 minut podle AP automobilka nasbírala 50 000 objednávek.

Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Tak ceny v Evropě, to zase bude X 1,5 minimálně. V Česku možná za 3 roky.
Petr Seliger
Petr Seliger
Naposledy upraveno: 30. 3. 09:32
Čína na to šlape v Číně, protože ví, že jen tam aktuálně prodá přes 90% produkce, a protože je tam velmi vysoká konkurence tak tam ceny vypadají takto. Ohromné výrobní kapacity je nutné vytížit, jinak se dále zhorší již tak mizerné ekonomické výsledky, to vše za obrovských investičních nákladů do nových fabrik.
Jak pak výrobci z číny nacení své vozy v EU závisí jen na konkurenci zde a samozřejmě také na tom, kolik lidí zde bude ochotno jít do experimentu s nejistým výsledkem.
Zatím veškeré zboží z číny má spotřební charakter, asi neočekávám, že budu mobil z číny používat 5 let a pak za něj při prodeji něco získám, u auta jde o zcela normální očekávání. A nevím zda někdo dnes dokáže odhadnout u čínského auta co za něj v budoucnu dostane. To bude záviset na cenách nových vozů v té době, servisní síti, náhradních dílech a jejich dostupnosti v době prodeje vozu. Díky té krvavé konkurenci v číně výrobce vozu v době jeho prodeje už nemusí existovat. Navíc je tu velké politické riziko, jakékoliv sankce mohou zničit cenu vozu k nule. V mobilech je příkladem huawei, bez androidu neprodejné.
Xiaomi roste díky neustálému rozšiřování portfolia a po mobilech a rýžovarech došlo i na auta. Je to další způsob jak narovnat křivku prodejů a jen čas ukáže jak bude úspěšný.
Od doby co jsem narazil na logo fastbootu xiaomi, mi nic od nich nesmí domu. Mladší ročnîky to možná nechápou ale mě z toho naskakuje husina.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 30. 3. 10:00
Mimochodem, pokud jsou v článku uvedené čísnké ceny pro tamní trh, tak mi nepřijde, že je to o tolik levnější jak Tesla. Tesla v Čině nestojí 1070 tis. Kč v základu jako u nás. Myslím si, je to někde cca 770-820 tis. Kč, co si pamatuji. Je hrozný "bordel" míchat tyhle čísnké ceny s naším povědomím o cenách v Evropě. Myslím si, že je nutné vždy uvést kompletní informaci, kolik teda aktuálně stojí T3 v Číně. A teď stejně ještě nevíme, jestli je to ceníková cena nebo dostanete automaticky při pozdravení na showroomu slevu 10%.
Lex Czad
Lex Czad
Naposledy upraveno: 30. 3. 20:43
O těch dotacích to mne fakt pobavilo !

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze