Když se mistr učí od žáka: Xiaomi SU7 vyjelo z továrny Ferrari. Důvod je jasný.

5
Když se mistr učí od žáka: Xiaomi SU7 vyjelo z továrny Ferrari. Důvod je jasný.
Fotografie: Xiaomi
  • Ferrari nejspíše zakoupilo jeden kus čínského supersportovního elektromobilu
  • Hlavním důvodem je prozkoumání techniky vozu
  • Italové hodlají svůj vlastní elektromobil představit ještě letos

Ferrari pečlivě dolaďuje poslední detaily na svém prvním elektromobilu v historii značky. Ten si má svou premiéru odbýt ještě letos, přičemž s laděním nejspíše tak trošku nevědomky pomohla i automobilka Xiaomi. Její model SU7 Ultra se totiž nedávno objevil v branách italské továrny v Bologni. Původní spekulace pak utnulo samo Ferrari, jež veřejně prohlásilo, že právě tento vůz zakoupilo a využilo jej k četným rozborům toho, jak to „Čína vlastně dělá“. Vůz posloužil k testování a vývoji elektrické platformy nové generace, kterou Ferrari představí právě na svém prvním modelu s bezemisním pohonem. Xiaomi SU7 Ultra si pak již dříve získal uznání za své výkonnostní specifikace a pokročilou elektrickou architekturu.


Letos v únoru byl přitom různě po Evropě zachycen maskovaný prototyp elektrického Ferrari. Ten měl falešné koncovky výfuku, umělý zvuk pohonu a hlavně pak jeho karoserie připomínala crossover. Dodnes přitom nevíme ani přibližné technické specifikace, takže Italové si vše drží pečlivě v tajnosti. Tajemstvím naopak není to, že Ferrari v blízké době představí dalších pět modelů, kdy se bude jednat o různé typy motorizací s určitou formou elektrifikace. Jednou z novinek má být Ferrari 12Cilindri Spider a počítá se taktéž s náhradou za model Roma.

Technické parametry Xiaomi SU7 2024 Standard

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 997 × 1 963 × 1 455 mm, 2 185 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie73,6 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW,
SpotřebaKombinovaná: 12,3 kWh / 100 km, dojezd: 700 km
Cena od750 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jako opravdu nejsem zákazníkem Ferrari, ale kdybych byl, byl navyklý na ty úžasné V12 se specifickým zvukem, co je vidět v zadu pod průhledným drilem, to co dělá Ferrari Ferrari, tak bych fakt nechtěl EV, které navíc bude okopírované od Číňanů. Můj názor.
Dini Dini
Dini Dini
Ale evidentně je pořád učitel učitelem, když se žákovi vyplatí to takto marketingově využít 😜

A žák žákem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze