Ferrari pečlivě dolaďuje poslední detaily na svém prvním elektromobilu v historii značky. Ten si má svou premiéru odbýt ještě letos, přičemž s laděním nejspíše tak trošku nevědomky pomohla i automobilka Xiaomi. Její model SU7 Ultra se totiž nedávno objevil v branách italské továrny v Bologni. Původní spekulace pak utnulo samo Ferrari, jež veřejně prohlásilo, že právě tento vůz zakoupilo a využilo jej k četným rozborům toho, jak to „Čína vlastně dělá“. Vůz posloužil k testování a vývoji elektrické platformy nové generace, kterou Ferrari představí právě na svém prvním modelu s bezemisním pohonem. Xiaomi SU7 Ultra si pak již dříve získal uznání za své výkonnostní specifikace a pokročilou elektrickou architekturu.
Letos v únoru byl přitom různě po Evropě zachycen maskovaný prototyp elektrického Ferrari. Ten měl falešné koncovky výfuku, umělý zvuk pohonu a hlavně pak jeho karoserie připomínala crossover. Dodnes přitom nevíme ani přibližné technické specifikace, takže Italové si vše drží pečlivě v tajnosti. Tajemstvím naopak není to, že Ferrari v blízké době představí dalších pět modelů, kdy se bude jednat o různé typy motorizací s určitou formou elektrifikace. Jednou z novinek má být Ferrari 12Cilindri Spider a počítá se taktéž s náhradou za model Roma.
Technické parametry Xiaomi SU7 2024 Standard
Kompletní specifikace| Konstrukce | sedan, 4 997 × 1 963 × 1 455 mm, 2 185 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 220 kW, 299 koní, točivý moment: 400 Nm |
| Baterie | 73,6 kWh |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, |
| Spotřeba | Kombinovaná: 12,3 kWh / 100 km, dojezd: 700 km |
| Cena od | 750 000 Kč |

A žák žákem.