Xiaomi překonalo samo sebe. Model SU7 Ultra zajel další rekord na slavné trati

1
Xiaomi překonalo samo sebe. Model SU7 Ultra zajel další rekord na slavné trati
Fotografie: Xiaomi
  • Prototyp Xiaomi SU7 Ultra zajel okruh Nürburgring v čase 6:22,091
  • To je o více než 20 sekund rychlejší čas, než vůz zajel v loňském roce
  • Oficiálně jde o třetí nejrychlejší prototyp na této trati

Původně bylo Xiaomi výrobcem mobilních telefonů a další elektroniky, ale od okamžiku, kdy tato firma představila svůj elektromobil SU7 se dějí neskutečné věci. Ať už myslíme první zdokumentované nehody způsobené nezkušeností řidičů, nebo snad rychlostní rekord verze Ultra, jež se povedlo zajet v minulém roce. Nyní tu máme další rychlostní rekord, který má na svědomí prototyp verze SU7 Ultra. K jeho dosažení došlo opět na okruhu Nürburgring a díky času 6:22,091 jde o třetí nejrychlejší čas, jaký zde zajel prototyp kterékoliv značky na světě. Před Xiaomi je tak pouze Volkswagen ID.1 R a Porsche 919 Hybrid Evo. Zajetý čas Xiaomi je ale i tak naprosto působivý, protože tentokrát se ho povedlo stáhnout o dalších skoro 24 sekund. Někteří sice mohou namítat, že se přeci jedná o prototyp, který se nikdy nedostane do běžného prodeje, což je skutečně pravda. Jenže ani sériová verze, na kterou se v Číně tvoří online fronty, není silničním šnekem.

Plně sériové provedení totiž ten samý okruh zajelo v čase 7:04,957, což překonává Porsche Taycan či Rimac Nevera. A jelikož je Xiaomi na svůj nový čas náležitě pyšné, připravilo si pro své zákazníky hned dvě limitované edice. Model SU7 Ultra tak dostane pakety Track Package a Nürburgring edition. V tom prvním případě lze počítat s tím, že vozidlo dostane navíc vysoce výkonnou baterii, která zvládne ostré zatížení na závodních okruzích, 24" disky kol s UUHP pneumatikami Pirelli, vylepšené chlazení silnějších brzd a hlavně pak přeladěné odpružení od firmy Bilstein, které si s „prstem v nose“ poradí s tratí na Nürburgringu. Samozřejmostí bude možnost využívat maximální rychlost až 350 km/h. Druhá verze pak bude ještě propracovanější, protože se má vyznačovat unikátními panely podvozku, novou ochrannou klecí nahrazující zadní sedadla a aerodynamickými úpravami exteriéru, které vůz odliší od zbytku modelové řady SU7.

Technické parametry Xiaomi SU7 Ultra

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 997 × 1 963 × 1 455 mm, 2 400 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 139 kW, 1 549 koní, točivý moment: 1 770 Nm
Baterie95 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 490 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,3 kWh / 100 km, dojezd: 700 km
Cena od2 685 900 Kč
Diskuze ke článku
Karel Marel
Karel Marel
U Cinanu vidim dost cast hodne marketingovych kecu a skutecnost aut, ktera sem do EU jezdi, stoji zaprd. Ale Xiaomi vypada fakt naslapane a ac je mi to proti srsti, asi bych si ho za rozumne penize poridil.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze