😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Tohle je žlutý ďábel od Xiaomi, co porazí Porsche i Teslu

1
Tohle je žlutý ďábel od Xiaomi, co porazí Porsche i Teslu
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nejvýkonnější Xiaomi porazilo Porsche Taycan na okruzích v Německu i Číně
  • Oproti Tesle Model S Plaid je na Nürburgringu rychlejší o 40 vteřin
  • Verze Ultra má tři motory, přes 1500 koní a na stovku zrychlí pod 2 vteřiny

Na veletrhu MWC v Barceloně jsme měli možnost si poprvé naživo prohlédnout nejvýkonnější variantu elektrického sedanu od čínského výrobce Xiaomi. Ten v minulém roce začal na domácím trhu prodávat svůj první model SU7 a my jsme si ho detailně měli možnost už prohlédnout, mimochodem přímo v Praze. Jenže titulky v posledních měsících spíše opanuje nejvýkonnější varianta s přídomkem Ultra. Má přes 1500 koní, na stovku zrychlí za méně než 2 vteřiny a je rychlejší než Porsche Taycan. A výrazně rychlejší než nejvýkonnější Tesla.

Rychlejší než Tesla a Porsche. Žlutý ďábel od Xiaomi naživo.

Xiaomi ukázalo svůj nejvýkonnější elektromobil příznačně na mobilním kongresu, který se koná každoročně v Barceloně. Ostatně Xiaomi je známo spíše jako výrobce mobilní elektroniky případně výrobků chytré domácnosti, ale nikoliv aut. Časy se ale mění a Xiaomi se tak pouští i do tohoto odvětví a cíle nemá malé. Pro letošní si čínská automobilka dala za cíl prodat 300 tisíc kusů modelu SU7, z čehož rovných deset tisíc má tvořit vrcholná edice Ultra.

Přídomek Ultra mimochodem používá Xiaomi pro své nejlepší telefony a je v tomto velmi konzistenční. Vrcholné SU7 má tři motory, výkon 1549 koní, špičkové brzdy a plno karbonu. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být otázkou pouhých 1,97 s a na rychlost 200 km/h byste se měli dostat za jeho volantem za pouhých 5,9 s. Následně se na tachometru při plynu sešlápnutém až na podlahu objeví 300 km/h, a to za pouhých 15 vteřin od startu, maximální rychlost je pak omezena na 350 km/h, ale věříme, že tato rychlost nebude nikoho omezovat ani na německých dálnicích. Novinka zajíždí působivé časy na okruzích po celém světě. SU7 Ultra v únoru letošního roku zajel rekord na závodním okruhu v Šanghaji. Již dříve se zde objevilo konkurenční Porsche Taycan Turbo GT, které zde zajelo čas 2:11,28. Jenže Xiaomi SU7 Ultra ten samý okruh zvládlo v čase 2:09,94, čímž se nyní Xiaomi velmi rádo chlubí.

Ještě větší porci vteřin však Xiaomi nadělilo Porsche v jeho domovině, konkrétně na slavném Nürburgringu. Na legendární Severní smyčce (známé také jako Zelené peklo) se totiž objevil prototyp Xiaomi SU7 Ultra, jenž získal titul nejrychlejšího čtyřdveřového auta na okruhu, když zajel působivý čas na kolo 6:46,874 minuty. To je o celých 20 vteřin rychleji, než nejvýkonnější Porsche Taycan Turbo GT s Weissach package. Teslu pak čínský elektromobil deklasoval docela. Nejlepší vůz, který nyní Tesla má, tedy Model S Plaid, zajel čas pouze 7:25 minuty. Rozdíl 40 vteřin je rozdíl třídy a Tesla se jak na Porsche, tak zejména Xiaomi již vůbec nechytá.

Naživo působí verze Ultra skutečně skvěle. Síla a závodní duch z ní jen čiší a první majitelé z něj budou moci těšit již v tomto pololetí. Již nyní lze Xiaomi SU7 Ultra objednat na čínském trhu, přičemž jeho cena startuje na částce 814 900 CNY (v přepočtu necelých 2,7 milionu Kč).

Technické parametry Xiaomi SU7 Ultra

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 997 × 1 963 × 1 455 mm, 2 400 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 139 kW, 1 549 koní, točivý moment: 1 770 Nm
Baterie95 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 490 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,3 kWh / 100 km, dojezd: 700 km
Cena od2 685 900 Kč
Diskuze ke článku
Tom Radon
Tom Radon
tyhle ty testy aut na okruzích mně dávaly smysl u spalovacích motorů, přidávaly se válce, objemy, turbodmychadla, kompresory ...časy se zlepšovaly po létech a po vteřinách. S nástupem elektromobilů to už je jenom o počtu a síle elektromotorů, dost nuda. Poměrně rychle a levně tady můžeme mít auta s extrémně silným elektromotorem(y) co udělají stovku za 1 sekundu a pilotovi bude přitom hrozit zlomení vazu. No a co ...v reálu to sosne baterii za 0,5 hodiny, bude to na běžných silnicích nepoužitelné, prostě jen hon za čísly.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze