Server evarena.com upozornil na to, co se odehrálo včera na slavném Nürburgringu, závodním komplexu z 30. let 20. století, jenž je hojně využíván k závodům i zážitkovým jízdám. Na legendární Severní smyčce (známé také jako Zelené peklo) se totiž objevil prototyp Xiaomi SU7 Ultra, jenž získal titul nejrychlejšího čtyřdveřového auta na okruhu, když zajel působivý čas na kolo 6:46,874 minuty.
🕙 6'46''874#XiaomiSU7Ultra prototype, breaking the lap record,
— Xiaomi (@Xiaomi) October 29, 2024
becoming the fastest four-door car in
Nürburgring Nordschleife history!
This is a miracle and a new starting point! pic.twitter.com/th8dU1NE6k
Výkon je to o to zajímavější, protože mělo jít o vůbec první pokus prototypu na tomto okruhu. Za volant vozu se přitom posadil David Pittard, mimo jiné vítěz závodu 24 hodin Nürburgringu z roku 2023, jenž měl k dispozici hodinové okno, během něhož se mu podařilo překonat rekord, což si můžete prohlédnout ve videu níže. Nebylo to však bez komplikací, neboť pokus měl proběhnout už dříve. Xiaomi si totiž pro sebe trať rezervovalo na dva dny v říjnu, jenže kvůli špatným povětrnostním podmínkám z pokusu o překonání rekordu sešlo.
Připomeňme přitom, že verze Ultra disponuje pohonem všech kol a výkonem 1 548 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být otázkou pouhých 1,97 s a na rychlost 200 km/h byste se měli dostat za jeho volantem za pouhých 5,9 s. Následně se na tachometru při plynu sešlápnutém až na podlahu objeví 300 km/h, a to za pouhých 15 vteřin od startu, maximální rychlost je pak omezena na 350 km/h, ale věříme, že tato rychlost nebude nikoho omezovat ani na německých dálnicích.
Zdůrazněme však, že jde stále o parametry vztahující se k prototypu. Nicméně už dříve se Xiaomi nechalo slyšet, že sériový SU7 Ultra, jehož uvedení na trh je plánováno na první polovinu roku 2025, si zachová konstrukci šasi prototypu, trojité motory i stejnou baterii. To dává velkou naději na působivé sportovní výkony i u produkční verze.