Xiaomi SU7 Ultra řádilo na Nürburgringu, podívejte se na tu jízdu

3
Xiaomi SU7 Ultra řádilo na Nürburgringu, podívejte se na tu jízdu
Fotografie: Xiaomi
  • Prototyp Xiaomi SU7 Ultra zajel na Nürburgringu čas 6:46,874 minuty
  • Z 0 na 100 km/h vůz zrychluje za 1,97 s

Server evarena.com upozornil na to, co se odehrálo včera na slavném Nürburgringu, závodním komplexu z 30. let 20. století, jenž je hojně využíván k závodům i zážitkovým jízdám. Na legendární Severní smyčce (známé také jako Zelené peklo) se totiž objevil prototyp Xiaomi SU7 Ultra, jenž získal titul nejrychlejšího čtyřdveřového auta na okruhu, když zajel působivý čas na kolo 6:46,874 minuty.


Výkon je to o to zajímavější, protože mělo jít o vůbec první pokus prototypu na tomto okruhu. Za volant vozu se přitom posadil David Pittard, mimo jiné vítěz závodu 24 hodin Nürburgringu z roku 2023, jenž měl k dispozici hodinové okno, během něhož se mu podařilo překonat rekord, což si můžete prohlédnout ve videu níže. Nebylo to však bez komplikací, neboť pokus měl proběhnout už dříve. Xiaomi si totiž pro sebe trať rezervovalo na dva dny v říjnu, jenže kvůli špatným povětrnostním podmínkám z pokusu o překonání rekordu sešlo.

Připomeňme přitom, že verze Ultra disponuje pohonem všech kol a výkonem 1 548 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být otázkou pouhých 1,97 s a na rychlost 200 km/h byste se měli dostat za jeho volantem za pouhých 5,9 s. Následně se na tachometru při plynu sešlápnutém až na podlahu objeví 300 km/h, a to za pouhých 15 vteřin od startu, maximální rychlost je pak omezena na 350 km/h, ale věříme, že tato rychlost nebude nikoho omezovat ani na německých dálnicích.

První elektromobil od Xiaomi způsobil mnoho rozruchu i na barcelonském veletrhu MWC 2024, kde jsme si jej prohlédli

Zdůrazněme však, že jde stále o parametry vztahující se k prototypu. Nicméně už dříve se Xiaomi nechalo slyšet, že sériový SU7 Ultra, jehož uvedení na trh je plánováno na první polovinu roku 2025, si zachová konstrukci šasi prototypu, trojité motory i stejnou baterii. To dává velkou naději na působivé sportovní výkony i u produkční verze.

Diskuze ke článku
X53N
X53N
Jako působivá věc, ale stejně nechci být úplný hnidopich, ale třeba 911 GT2 RS v serii, čas 06:43:300. To máme 1540 koní vs 700 koní, 1.9s vs 2.8s (na 100 km/h) a 5,9 vs 8,3 (na 200 km/h) a stejně to nestačí. Jasný chápu Xiaomi vs zavedená sprotovní značka..., v podtsatě je to sedan proti "závodnímu autu", ale stejně ta věc má o 840 koní víc, počítám, že na tom neměli úplně seriový pneu do serie to má taky celkem daleko.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze