Společnost Xiaomi, kterou většina z vás bude znát jako výrobce mobilních telefonů, už nějaký ten čas pracuje i na elektromobilech a dokonce je na domácím trhu i nabízí. Podle zpráv ze zahraničí je o vozidla velký zájem, na což Xiaomi reagovalo rozšířením stávající továrny. To by mělo být hotové, alespoň podle zpráv agentury Reuters, během první poloviny příští roku.
SU7 se přitom v domovině Xiaomi prodává se třemi verzemi pohonu, přičemž i ta nejvýkonnější, kterou je SU7 Max AWD s výkonem 673 koní a zrychlením z klidu na 100 km/h za 2,8 s, stojí v přepočtu za méně než milion korun. Základní třísetkoňová zadokolka s LFP baterií a zrychlením 0–100 km/h za 5,3 s pak vyjde na 700 tisíc korun. Mezi ně se ještě vejde zadokolka Pro s větší baterií naceněná na 800 tisíc korun.
Xiaomi nabízí i vlastní řešení autonomního řízení zahrnující sadu dvou čipů NVIDIA Orin s kombinovaným výpočetním výkonem 508 TOPS, LiDAR, 11 HD kamer, 3 milimetrové radary a 12 ultrazvukových radarů pro vrcholnou verzi Xiaomi SU7 Max. Na nich fungují tři technologie pojmenované Adaptive BEV, mapování silnic a rozpoznávání překážek Super-Res Occupancy Network.
Asi proto příliš nepřekvapí, že se mají elektromobily Xiaomi těšit v Číně velké oblibě a značka od zahájení dodávek v březnu prodala do konce září celkem 70 000 kusů modelu SU7.