IONITY dnes v testovacím provozu spustilo svojí první nabíjecí stanici v České republice. Najdete ji kousek od Berouna a momentálně jsou aktivní dva nabíjecí stojany. Další dva se mají dostat do provozu příští týden. Oficiální spuštění je v plánu až v prosinci, ale my jsme si nabíjení již vyzkoušeli. Při zahájení nabíjení měla baterie Audi e-tron kapacitu pouze deset procent. Jakmile baterie dosáhla 1/4 své kapacity, tak se nabíjecí výkon vyšplhal na 125 kW. Po dvaceti minutách nabíjení se již nabíjelo výkonem 149 kW a baterie měla více jak šedesát procent. Jak se kapacita baterie dostala na více jak osmdesát procent, nabíjecí výkon klesl (na stále solidních) 107 kW. Celková doba nabíjení z deseti do plné kapacity baterie zabrala necelých čtyřicet minut. Na vše se podrobně můžete podívat ve videu.
Vyzkoušeli jsme nabíjení na první IONITY v ČR. Jak funguje?
K dispozici jsou čtyři stojany IONITY, které disponují nabíjecím standardem CCS Combo a maximální výkon nabíjení je až 350 kW. My jsme si nabíjení vyzkoušeli s Audi e-tron, které zvládá nabíjení výkonem 150 kW. Cena za nabíjení je 205 Kč bez ohledu na to, kolik kWh nabijete. K nabíjení však potřebujete buď aplikaci IONITY se spárovanou platební kartou, případně můžete nabíjení spustit i přes web Ionity. Alternetivou je využít nabíjecí čip, který jste dostali s autem, jako například Audi e-tron Charging Services, Mercedes Me Charge a další. Jedná se o první nabíjecí stanici, ale už příští rok jich na území České republiky vyroste hned několik. Detaily o stanici najdete v naší mapě nabíjecích stanic.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm |
Baterie | 95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km |
Cena od | 2 122 900 Kč |