Zatímco téměř všechny automobilky se přizpůsobily běžně používanému třífázovému napětí 400 V, které stačí usměrnit, budoucnost leží výše. Konkrétně v architekturách pracujících s 800 V a víc. Takové se totiž spokojí s nižšími proudy a dokáží se mj. rychleji nabíjet při stejném proudovém zatížení. Rychlé a ultrarychlé nabíjecí stanice jsou na to připraveny a ty, které pracují s dynamicky řízeným napětím až 1 000 V, rovněž rychle rostou. Zároveň ale bývají omezené proudem 500 A, což znamená při napětí 400 V omezení na 200 kW. Kdo chce víc, musí napětí zvýšit.
Touto cestou se zatím vydalo překvapivě málo automobilek; z těch, které působí na evropském trhu, je to de facto zatím jen Audi, Porsche, Kia a Hyundai. S napětím 730 V pracuje pro úplnost i supersport Rimac Nevera, avšak ten lze mezi běžně dostupné modely počítat jen těžko. Rovněž Lucid Air používá vlastní systém, který dokonce dosáhl na 900 V, avšak ten se v Evropě zatím neprodává (což se letos změní). Se 400 V se zatím musí spokojit třeba BMW i Mercedes, i když přinejmenším druhý jmenovaný už se vyšší napětí chystá v nejbližší době uvést, ostatně nedávno uvedený rekordní prototyp EQXX už pracuje rovnou s 900 V. Masový přechod na 800 V chystá rovněž Čína, například BYD.
Důsledkem tohoto stavu je, že nabíjení významně přes 200 kW v současné době nabízejí (kromě Tesel s proprietární technologií) de facto jen vozy výše jmenovaných značek, a to ještě ne zdaleka všechny. To se ale podle europe.autonews.com brzy změní. Výrobci se totiž pořád usilovněji snaží potlačit hlavní nevýhodu elektromobilů, kterou je zdlouhavé nabíjení. A právě 800V architektura je poměrně schůdnou cestou, jak tento problém aspoň potlačit, když už ne vyřešit. Proto velcí subdodavatelé elektrických pohonů, například GKN Automotive, Vitesco či BorgWarner, intenzivně vyvíjejí nové generace součástí na vyšší napětí a od roku 2025 budou připraveni je automobilkám masově dodávat. Od té doby prý budou 800V systémy drtivě převažovat a zřejmě brzy zcela ovládnou trh. Uvidíme, co na to Tesla, která rovněž pracuje se 400 V.