Zatímco o rychlosti elektrického hypersportu Rimac Nevera už slyšel celý svět poté, co Chorvati sebrali tento triumf Tesle, o některých dalších primátech tohoto pozoruhodného vozidla jsme dosud nevěděli. Nově vzniklá, zcela nezávislá vývojová a technologická divize Rimac Technology, patřící do Rimac Group, se tak rozhodně má čím pochlubit. Mate Rimac ve spolupráci s bruselským automuzeem Autoworld Brussels totiž testuje svůj aktuální model v Belgii a právě tam, přímo v hlavním městě, zdokumentoval nabíjení svého zlatého dítěte na Ionity.
RIGHT NOW @MateRimac is testing his baby at @IONITY_EU Living Tomorrow.
— Felix Arthur (@electricfelix) January 16, 2022
Can you believe this?
Photos by @AutoworldBxl & Mate Rimac himself.
THREEHUNDREDFIFTY kW charging is HERE
⚡️⚡️⚡️#RIMAC#IONITY#alwaysbecharging#HighPowerCharging #350kW #fastcharging @chargefinder pic.twitter.com/ASxSK7kiTH
A tam zdokumentoval příkon 350 kW při 48% nabití trakční baterie. Sice neznáme podrobnosti, avšak nepřímo to dokazuje domněnku, že se Rimacův tým snaží dosáhnout nabíjecího příkonu 500 kW. A že činí pokroky, protože při minulém pokusu za odlišných okolností se údajně dostal na 333 kW. Bohužel v Evropě v tuto chvíli chybí dostupná nabíječka s dostatečným výkonem a konektorem CCS2, na níž by se to dalo ověřit.
A proč právě 500 kW? Čínská automobilka GAC v srpnu představila vrcholnou verzi elektromobilu Aion V, která na veřejné demonstraci nabila baterii na 80 % příkonem až 480 kW. A slíbila, že jej touto dobou již bude prodávat. To se zatím podle dostupných informací (respektive podle absence jakýchkoliv informací) nestalo, Číňané se totiž velmi neradi chlubí neúspěchy a nedodrženými termíny. V říjnu však již stála v čínském městě Kuang-čou minimálně jedna nabíjecí stanice s takovým výkonem a prý mají rychle vznikat další. A když prvenství, tak rovnou světové.
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |