Rimac Nevera zastižen u nabíječky Ionity. Předvedl neuvěřitelné věci

Rimac Nevera zastižen u nabíječky Ionity. Předvedl neuvěřitelné věci
Fotografie: Rimac
  • Zdá se, že zrychlení z 0 na 100 km/h není to jediné, v čem je Nevera nejlepší
  • Mate Rimac se osobně zúčastnil testování na nabíječkách Ionity

Zatímco o rychlosti elektrického hypersportu Rimac Nevera už slyšel celý svět poté, co Chorvati sebrali tento triumf Tesle, o některých dalších primátech tohoto pozoruhodného vozidla jsme dosud nevěděli. Nově vzniklá, zcela nezávislá vývojová a technologická divize Rimac Technology, patřící do Rimac Group, se tak rozhodně má čím pochlubit. Mate Rimac ve spolupráci s bruselským automuzeem Autoworld Brussels totiž testuje svůj aktuální model v Belgii a právě tam, přímo v hlavním městě, zdokumentoval nabíjení svého zlatého dítěte na Ionity.


A tam zdokumentoval příkon 350 kW při 48% nabití trakční baterie. Sice neznáme podrobnosti, avšak nepřímo to dokazuje domněnku, že se Rimacův tým snaží dosáhnout nabíjecího příkonu 500 kW. A že činí pokroky, protože při minulém pokusu za odlišných okolností se údajně dostal na 333 kW. Bohužel v Evropě v tuto chvíli chybí dostupná nabíječka s dostatečným výkonem a konektorem CCS2, na níž by se to dalo ověřit.

A proč právě 500 kW? Čínská automobilka GAC v srpnu představila vrcholnou verzi elektromobilu Aion V, která na veřejné demonstraci nabila baterii na 80 % příkonem až 480 kW. A slíbila, že jej touto dobou již bude prodávat. To se zatím podle dostupných informací (respektive podle absence jakýchkoliv informací) nestalo, Číňané se totiž velmi neradi chlubí neúspěchy a nedodrženými termíny. V říjnu však již stála v čínském městě Kuang-čou minimálně jedna nabíjecí stanice s takovým výkonem a prý mají rychle vznikat další. A když prvenství, tak rovnou světové.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze