Volkswagen po vzoru Tesly umí svoje elektromobily řady ID. vylepšovat bezdrátově bez nutnosti návštěvy servisu. Vylepšován je nejen infotainment, ale výrobce takto může aktualizovat například řízení pohonu, baterie nebo nabíjení. Současným modelům ID.3 a ID.4 nedávno dorazila aktualizace softwaru verze 2.3, do konce roku by měl dorazit ještě update verze 2.5, nicméně velké věci můžeme očekávat od verze 3.0. Ta dorazí na všechna současná auta na jaře, přičemž zbrusu nový model ID.5 už bude mít tuto verzi předinstalovanou z výroby. My jsme dostali v Mnichově exkluzivní šanci si nový software (zatím stále v betaverzi) podrobně vyzkoušet.
Volkswageny ID čeká velký update na verzi 3.0 – Víme, co vše kromě Spotify přinese
Přehled hlavních novinek
- Obchod s aplikacemi
- Aplikace Spotify a Apple Music přímo v autě
- Uživatelské profily s ukládáním nastavení a budoucí synchronizací s cloudem
- Zvýšení výkonu nabíjení na 135 kW a výrazné zlepšení profilu nabíjecí křivky
- Vylepšené automatické parkování s možností naučit auto komplikované parkovací manévry v určité lokalitě
- Automatická změna jízdního pruhu
- Nabíjení má nyní v menu samostatnou ikonku a je odděleno od sekce vozidla
- Malý displej před řidičem ukazuje nově i procento nabití baterie a vnější teplotu
Přivítejte Spotify a Apple Music
Update na verzi 3.0 bude zatím zdaleka největší ze všech a první, který do aut přinese skutečně zásadní funkce. Pro uživatele bude asi nejzajímavější start obchodu s aplikacemi, který bude fungovat stejně jako například v telefonu, včetně aktualizací aplikací. Prvními aplikacemi jsou Spotify a Apple Music. Stačí se v autě přihlásit příslušným účtem a můžete pohodlně ovládat vaši hudební knihovnu bez nutnosti používat telefon nebo ho připojovat přes Apple CarPlay nebo Android Auto. Samotné aplikace jsme zatím vyzkoušet nicméně nemohli. K dispozici je také nová aplikace spravující objednání se na servis a automatické připomínky servisu. Přes Store jsou k dispozici i aktualizace aplikací, což jsme vyzkoušeli a fungují dobře.
Velkou novinkou je také zavedení uživatelských profilů s možností ukládat do nich široká nastavení včetně sedadel i klimatizace. Volkswagen dokonce pracuje na ukládání uživatelských profilů do cloudu a po přihlášení vaším Volkswagen účtem v jiném elektromobilu ID. by se vám načetla kompletní nastavení všeho z jiného auta. Toho se však dočkáme až v dalších updatech. Auta se také nově naučí automatické změny jízdního pruhu na dálnici, což by mělo fungovat stejně, jako to známe například v Tesle nebo Mercedesu, tedy že po zapnutí blinkru auto zkontroluje situaci kolem sebe a automaticky přejede do sousedního pruhu. Pro tuto funkci je však potřeba nový hardware, který dostanou modely ID.3 a ID.4 až v tomto čtvrtletí. Dříve vyrobené vozy tedy tuto funkci nedostanou, protože nebudou patřičně hardwarově vybaveny. Naopak všichni pak dostanou pokročilé automatické parkování. Nově bude možné dokonce vůz naučit nějaký komplikovaný parkovací manévr, například na vlastní příjezdové cestě do garáže. Poté, co poprvé provedete manévr ručně, auto si ho zapamatuje a poté už bude umět na stejném místě parkovat zcela samo.
Volkswagen ID.5 GTX
Rozměry | 4 582 × 1 852 × 1 619 mm, 2 242 kg |
---|---|
Výkon | 220 kW |
Baterie | 82 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 502 km (WLTP) |
Naprosto zásadní novinkou je pak zrychlení nabíjení. Nejvyšší nabíjecí výkon se ze 125 kW zvedl na 135 kW, což sice nevypadá jako velká změna, Volkswagen však zapracoval na celkové nabíjecí křivce, která je nyní výrazně plošší a auto dokáže vysoký nabíjecí výkon držet mnohem déle. Nabíjení z 5 do 80 % by se tak mělo ze současných 39 minut zrychlit o 9 minut na necelých 30 minut, což je skutečně citelné zlepšení. Volkswagen navíc pracuje na nabíjení V2G (vehicle-to-grid), tedy možnosti napájet z auta třeba dům. To by měl přinést formou dalšího updatu v příštím roce.
Malých vylepšení se dočkal také displej před řidičem, u kterého Volkswagen zapracoval uživatelskou zpětnou vazbu a nově zobrazuje i procento nabití baterie nebo vnější teplotu. Výrazného zrychlení se pak dočkal i hlasový asistent a vylepšena bude také mobilní aplikace, která konečně dovolí na dálku auto například zamknout/odemknout. Na jaře příštího roku se tak po stránce softwaru dočkáme skutečně mnoha změn.