Co kuchtí Volkswagen? Podívali jsme se na software 4.0 v ID.7

Co kuchtí Volkswagen? Podívali jsme se na software 4.0 v ID.7
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Volkswagen ID.7 s novým softwarem 4.0 by se k prvním zákazníkům měl dostat na konci tohoto roku
  • Díky novému procesoru a grafickému čipu jsou reakce výrazně rychlejší
  • Zaujme čistší design a širší možnosti personalizace
  • Novinkou je manuální předehřev baterie

Volkswagen právě provádí finální fázi testování své nové limuzíny ID.7, která bude vlajkovou lodí elektrické nabídky automobilky z Wolfsburgu. Už za pár měsíců budou první vozy doručeny majitelům a kromě dlouhého dojezdu, prostornosti, odvětrávaných sedaček a komfortního dojezdu se mohou těšit i na nejnovější verzi softwaru 4.0. A my jsme si mohli vůbec poprvé tuto verzi vyzkoušet na setkání majitelů elektromobilů ID. ve švýcarském Locarnu.

Podívali jsme se do interiéru VW ID. 7 a zkusili nový systém

Na této komunitní akci u jezera Maggiore jsme měli možnost opět nový elektromobil projet a ověřili jsme si, že se bude jednat o komfortní a úsporný dálniční křižník. Velmi pohodlné jsou pak zadní sedačky, kde je na nohy skutečně hodně prostoru, na hlavu je to kvůli svažující se střeše horší, ale osoby pod 190 cm si sem sednou bez problémů. Zadní sedadla mají pohodlný sklon sedáku, i dlouhé cesty by tak na zadních sedadlech měly být pohodlné.

ID Software 4.0 má čistší design, zároveň ale mnohem širší možnosti personalizace

Ostatně možnost podrobně nový ID.7 otestovat jsme dostali už na jaře, nejvíce nás tak nyní zajímal infotainment a změny v něm. Hlavní změnou pod povrchem, kterou je nutno zmínit, je výrazně výkonnější procesor a grafická karta oproti současným vozům ID., což je skutečně znát. I když jsme jezdili prototypem, byly reakce systému svižné a zejména start byl mnohem rychlejší. ID Software 4.0 jsme pak museli natočit v prodlouženém ID. Buzz, který s touto verzí příští rok také odstartuje, a to z toho důvodu, že testovací ID.7 měly nainstalovaný jeden z následujících updatů, dokonce s prvky z chystaného ID Software 5.0. To jsme logicky neměli povolení natočit, museli jsme se tak smířit s ID. Buzzem, který má menší 13" displej oproti 15" v ID.7, software tam ale rovněž běžel dobře.

Volkswagen ID.7
Nastavování klimatizace ve stylu Tesly

Volkswagen přepracoval design, kdy ikony mají například nyní stíny a celý systém působí trochu uhlazeněji. Hlavní změnou je horní lišta, kde je nově zástupce pro spuštění rychlých voleb pro ovládání auta, které si můžete nastavit. Na listě také přibylo místo pro pětici zástupců funkcí, které si sami nastavíte, což opět výrazně zrychluje cestu k tomu, co například často používáte. Stále ale zůstali zachováni zástupci v horní notifikační liště, celkem tak máte nyní opravdu hodně možností personalizace.

Novinkou je například manuální předehřev baterie včetně ukazatele aktuálního maximálního nabíjecího výkonu

Dolní lišta pak nově ubytovala rychlé ovládání teploty vzduchu, ovládání vyhřívání nebo odvětrávání sedadel. V menu nabíjení pak přibyly funkce pro předehřev baterie pro rychlejší nabíjení při nižších teplotách, líbí se mi také položka, která přímo ukazuje aktuální maximální nabíjecí výkon při současném nabití a teplotě. Jen pro zajímavost, ID. Buzz s 85kWh baterií ukazoval při 50 % nabití nabíjecí výkon 150 kW, což vypadá slibně. Zcela nově vypadá pak ovládání proudění vzduchu z výduchů, které nyní směřujete posouváním prstem stejně jako v Tesle.

Volkswagen ID.7
Hlasový asistent IDA

Nová verze softwaru vypadá velmi slibně a přináší jak nové funkce, tak širší možnosti nastavení a personalizace. Velkým zlepšením je pak celková svižnost systému díky výkonnějšímu hardwaru. Volkswagen ID.7 s novým softwarem 4.0 by se k prvním zákazníkům měl dostat na konci tohoto roku.

Interiér Volkswagenu ID.7
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze