Automobilka Volkswagen se již dávno netají tím, že její budoucnost bude z velké části elektrická. Svědčí o tom i fakt, že její továrna v německém Cvikově bude vyrábět výhradně elektrické automobily. Aby se tak ovšem mohlo stát, je nutné provést několik výrazných úprav celého závodu.
Volkswagen o svých elektromobilech až doposud spíše jen mluvil, než aby je reálně vyráběl. To by se však mělo změnit s příchodem modelu ID.3. Ten bude vyráběn v továrně v německém Cvikově, kde v současné době Volkswagen produkuje modely jako Golf. Také zde vyrábí části luxusních SUV Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. Ročně je zde vyprodukováno 250 tisíc vozů, na jejichž výrobě se podílí 8 tisíc zaměstnanců závodu.
Podoba cvikovského závodu se však razantně mění. Volkswagen se ve své tiskové zprávě o budoucnosti závodu vyjádřil takto: „Volkswagen je připraven postavit atraktivní a cenově dostupný elektromobil pro každého, tedy pro miliony lidí, ne pouze pro milionáře. Za tímto účelem se závod Volkswagen ve Cvikově mění v největší, nejvýkonnější a ekologicky nepřívětivější evropskou továrnu na elektromobily.“
Výroba modelu ID.3 by zde měla začít do konce roku 2019 a v plánu je ročně vyprodukovat 330 tisíc plně elektrických automobilů. Závod ve Cvikově by se měl stát prvním svého druhu a později by k němu měly přibýt další dvě továrny produkující výhradně elektromobily. Jedna z nich by měla stát v USA.
VW k tomu dodává: „Již na konci roku 2019 budou první modely ID. sjíždět z výrobní linky v závodu ve Cvikově, a to počínaje modelem ID.3. V konečné fázi bude od roku 2021 vyráběno 330 tisíc plně elektrických automobilů. Zaměstnanci zde budou vyrábět šest modelů pro tři značky: Volkswagen, Audi a SEAT. Skupina investuje celkem 1,2 miliard eur (přibližně 30,5 miliardy korun) do ultramoderní lokality v Sasku.“
Volkswagen začal s kompletní přestavbou závodu v roce 2018, kdy začal modernizovat výrobní linky. Dále byla modernizována karosárna, lakovna i celá infrastruktura závodu. Výroba elektromobilů si navíc vyžádala úpravu celé technologie dopravníku.
Volkswagen chce, aby výrobní proces vozů s nulovými emisemi byl zároveň sám o sobě co nejvíce ekologický. I proto má v plánu celou řadu dalších úprav, které se budou týkat odběru elektřiny z ekologických zdrojů, výstavby energeticky úsporných hal či optimalizace spotřeby zemního plynu. Automobilka má zároveň v plánu dále instalovat vyspělejší ventilátory a čerpadla. Také chce investovat do lepších vzduchových kompresorů.
Jsem zvědavý, kolik nás všechny tahle sranda bude stát.
V první řadě se ta energie musí někde vyrobit a hlavně logicky poroste nahoru.
Vyplatí se vůbec takové auto mít doma ?
Dle mého názoru nikoliv.