Profesor Issam Mudawar z univerzity Purdue v Indianě se už desetiletí zaobírá účinností chlazení. Provedl například pokus s odváděním tepla z vesmírných letounů přímo na vesmírné stanici ISS a opakovaně dokázal, že chlazení odpařováním je násobně účinnější než prostý tepelný výměník s chladicí kapalinou. Na stejném principu sestrojil nabíjecí kabel, schopný přenést až 2 400 ampérů bez přehřátí. To je mnohem více než 1 400 ampérů, požadovaných jako základ ke zkrácení nabíjení elektromobilu na pět minut a násobně více, než zvládají aktuálně dostupné nejvýkonnější nabíječky na trhu (520 A).
Chlazení na principu odpařování a následné kondenzace je totiž schopné z kabelu, který si zachovává tloušťku a hmotnost běžných vodičů u standardních nabíječek, odvést až 24,22 kW tepla. Samozřejmě jde o první krok, k pětiminutovému nabíjení je potřeba i zdroj a baterie, schopné zvládat proudy kolem 2 500 ampérů. Nicméně každý řetězec je silný jako jeho nejslabším článek a už manipulace se současnými těžkými nabíjecími kabely se ocitá na hraně komfortu. Výzkum, spolufinancovaný Fordem, bude pokračovat praktickými testy příští dva roky a jeho výsledkem by měl být dostatek teoretických poznatků k superrychlému nabíjení elektromobilů v blízké budoucnosti.