V čem vidí Volkswagen své výhody oproti Tesle?

2
V čem vidí Volkswagen své výhody oproti Tesle?
  • Především chce využít své rozsáhlé prodejní sítě a znalosti rozličných trhů
  • Výhodou má být i zkušenost s velkoobjemovou výrobou

Nemusíte být velcí fanoušci elektromobility, abyste uznali, že nejdále v tomto segmentu je americká automobilka Tesla. Máme tu sice konkurenci v podobě Lucidu Air či počinu od Henrika Fiskera, tedy Fiskeru EMotion. Jenže Teslu Model S nebo Model X si už můžete koupit a dokonce i potkat na silnicích, zatímco zmiňovaná konkurence teprve přijde.

Koupit si můžete i městské elektromobily jako VW e-Golf, BMW i3 nebo třeba Nissan Leaf. Nejde o nikterak špatná auta, o čemž si můžete přečíst i v našich testech, avšak nejsou to vozy, které by lidé masově vyměňovali za osvědčené spalovací vozy. Jestli toho docílí Model 3, to teprve uvidíme, ale naděje je zde poměrně velká. Náskok Tesly by každopádně nemusel dlouho platit, o její sesazení z trůnu se totiž snaží Volkswagen.

V čem má německý koncern nad Teslou výhodu? Podle Herbert Diesse, šéfa automobilky Volkswagen, v tom, že díky rozsáhlému distributorskému zázemí a znalosti specifik jednotlivých trhů dokáže své elektromobility prodávat po celém světě. Mezi výhody patří také zkušenost s velkosériovou výrobou, zatímco Tesla bude u Modelu 3 plnit obrovské závazky směrem k předobjednávajícím několik dlouhých měsíců.

Že se chce Volkswagen elektromobilitě velmi intenzivně věnovat, ukázal například nový e-Golf, který dostal baterie zaručující papírový dojezd až 300 kilometrů. Minulý rok na pařížském autosalonu měl také premiéru koncept I.D. a nedávno dal Volkswagen zelenou výrobě jiného člena elektrické rodiny I.D., tentokrát modelu BUZZ.

Snadné to VW ale rozhodně mít nebude. Nedávná studie například ukázala, že pokud rozvoj elektromobility nabere plné obrátky, pak bude do roku 2025 potřeba alespoň 40 továren á la Gigafactory, kterou provozuje Tesla a která brzy dostane sourozence – Tesla se již poohlíží po možné lokalitě, kdy je stále ve hře i Česká republika. Svojí „gigafactory“ mimochodem plánuje také Daimler.

Zdroj: autonews.com

Diskuze ke článku
Peppa
Kasat se distributorským zázemím, když o elektromobilitě vědí jejich dealeři kulové a děsí se, že budou prodávat na pravidelný servis tak nenáročná vozidla, to chce hodně velké ego.

Velkosériovou výrobu ještě zdaleka nezahájili a množství předobjednávek není pro výrobce zápor ale klad.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze