Už jen názvem obou vozů se srovnání nabízí. Tesla Model 3 je minimálně velikostí přímým konkurentem BMW řady 3, a to má navíc dostat v příští generaci také čistě elektrickou variantu. Aktuálně se na Teslu Model 3 čeká, vyrábí se však již od pátku minulého týdne. O Modelu 3 zatím víme, že z nuly na sto kilometrů za hodinu zrychlí pod 6 vteřin, na jedno nabití ujede zhruba 350 kilometrů a bude mít hardware pro autonomní řízení.
BMW 330i | Tesla Model 3 | |
---|---|---|
Zrychlení 0–100 km/h | 5,5 vteřiny | pod 6 vteřin |
Dojezd | více než 600 km | 350 km |
Spotřeba | 9 l/100 km | neznámá |
Výška | 1 429 mm | 1 440 mm |
Délka | 4 633 mm | 4 690 mm |
Šířka | 1 811 mm | 1 880 mm |
Cena | od 38 750 dolarů | od 35 000 dolarů |
O BMW toho víme dostatek, těžko se však tato dvě vozidla budou srovnávat z hlediska pohonu. Právě díky informaci o zrychlení Tesly pod 6 vteřin jsme u BMW vybrali variantu 330i, která zrychluje za 5,5 vteřiny a dynamika by tak mohla být podobná. V USA je varianta 330i nejžádanější a jde o střed nabídky – dostat totiž můžete slabší 320i nebo šestiválcové 340i. Prostřední dvoulitrový řadový benzin si vezme zhruba 9 litrů paliva na sto kilometrů. Mnichovská automobilka nabízí také různé bezpečnostní asistenty pro jízdu na dálnici, neodvažuje se jim však říkat autonomní hardware.
BMW jistě ve srovnání nabídne vyšší dojezd a zábavu za volantem. I když jsme Model 3 ještě netestovali, je velice pravděpodobný i rozdíl v kvalitě interiérů. Tesla ale bude umět nabídnout modernější technologie a zcela nový pohled na dopravu budoucnosti. Vlastně má Tesla ještě jeden trumf v rukávu, na který jsme prozatím nebyli u elektromobilů zvyklí. BMW 330i začíná v USA na částce 38 750 dolarů, zatímco Tesla má začínat na 35 tisících, a to bez započtení případných dotací. Pokud si připočtete minimální základní výbavu BMW a nějakou tu pomoc od státu pro teslu, může vám vyjít docela zajímavý cenový rozdíl. Je klidně možné, že v některých zemích bude Tesla se stejným výkonem až o 250 tisíc korun levnější než BMW, což už zní jako pádný důvod o elektromobilu tohoto typu minimálně přemýšlet.
Samozřejmě ale bude také záležet na infrastruktuře nabíjecích stanic a v neposlední řadě také na kvalitě Modelu 3, což je zatím velká neznámá.