Už i Škoda má svojí nabíjecí stanici. Existuje jediné město, kde ji mohli postavit

19
Už i Škoda má svojí nabíjecí stanici. Existuje jediné město, kde ji mohli postavit
  • Zástupci společností Škoda Auto a Ško-Energo a členové místní samosprávy otevřeli v Mladé Boleslavi novou 50kilowattovou rychlonabíjecí stanici
  • Mladá Boleslav má být v budoucnu jako Smart City průkopníkem infrastruktury v oblasti elektromobility
  • První elektrický model dorazí už příští rok, následovat bude plug-in hybridní Škoda Superb

Ať chce nebo ne, i Škoda Auto se bude muset připravit na příchod elektromobility. První kroky už samozřejmě automobilka podniká a jedním z nich je i výstavba nabíjecí stanice. Ško-Energo se na nadcházející éru elektromobility připravuje též. Tito spolupracující partneři dnes uvedli do provozu 50kilowattovou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily. V rámci příprav na elektromobilitu a poskytování nových služeb mobility zahájila Škoda Auto největší investiční program ve své historii. Již v nadcházejícím roce uvede automobilka na trh první vozy s elektrickým pohonem.

Nabíjecí stanice Škoda Auto

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůraznil: „Budoucnost značky Škoda je elektrická a výkonná dobíjecí infrastruktura je pro úspěch elektromobility nezbytná. Proto se v Mladé Boleslavi zapojujeme a přispíváme k tomu, aby se domovské město značky Škoda rozvinulo ve Smart City pro éru elektromobility.“

Zástupci města Mladá Boleslav a společností Škoda Auto a Ško-Energo společně uvedli do provozu novou rychlonabíjecí stanici. Nachází se nedaleko dálnice D10 z Prahy do Liberce a zajišťuje nabíjení jak střídavým, tak stejnosměrným proudem. Díky vysokému nabíjecímu výkonu 50 kilowattů lze baterii elektromobilů dobít za 15 až 20 minut na zhruba 80 procent její kapacity, v závislosti na konkrétním typu a stavu baterie. Na takzvané rychlonabíječce Combo 2 mohou novou energii nabít současně až tři elektromobily s různými systémy dobíjení. Díky její blízkosti k Leteckému muzeu Metoděje Vlacha si řidiči mohou zpříjemnit dobu nabíjení například v tamní kavárně.

Dobíjecí infrastruktura se buduje i jinde ve městě a také v areálu závodu společnosti Škoda Auto. Do konce října budou v Mladé Boleslavi uvedeny do provozu další čtyři nabíjecí stanice na střídavý proud o výkonu 11 kW a dalších deset stanic se nachází v areálu automobilky. Všechny nabíjecí stanice v Mladé Boleslavi financuje a provozuje společnost Ško-Energo, která již více než 20 let zajišťuje veškeré energie pro společnost Škoda Auto. Firma, která do výstavby veřejné dobíjecí infrastruktury investuje zhruba 3,3 milionu korun, dodává do všech třech českých výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektřinu, vodu, teplo, zemní plyn a stlačený vzduch.

A kdy se dočkáme prvního elektrického modelu od Škoda Auto? Už příští rok. Dorazí nejenom Škoda Citigo, ale také plug-in hybridní Škoda Superb.

Diskuze ke článku
Kamil K.
A co takhle spíš už vyrobit ten elektromobil? Ten už tu měl být dávno a ono pořád nic? Myslím si, že škodovka už jen těžko dobije trh s elektrovozy, nebo na to máte někdo jiný názor?
Carlos
to nenabije 3 EV najednou
Alien5
na obchodním modelu a tarifikaci se aktuálně pracuje.

Nabíjecí stanice budou integrovány do systému evmapy.

Stanice na letišti je veřejná, odemčená a přístupná k nabíjení.

Na stanici se aktuálně dá dobít “for free”.



Bernard
a proč mají elektrostanici, když nemají na to auta? :D spíš bych řekl, že tak 3-4 roky si ještě na elketromobil počkáme ;)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze