Když aktuální generace Škody Superb přicházela na trh, jednalo se opravdu o povedený designový kus. Ne že by nyní její design byl jiný, ale stalo se to, co spousta lidí předpovídala. Jakmile jich na silnicích každý den potkáte desítky, tak její design tak nějak zevšední. To však nic neubírá vymoženostem, které Superb umí.
Po designové stránce je Superb elegán, který nás rozhodně neuráží. Nejvíce ho opravdu shazuje to, že jich zde jezdí tolik. A aby také ne. Ono je to vlastně velmi dobré auto, které mě pokaždé dostane do kolen, kolik je místa na zadních sedadlech. Pak otevřete kufr a dostanete facku druhou. I to je důvod, proč jich u nás jezdí tolik. Takový Superb ve variantě Combi, kde sklopíte sedačky, je pak malý stěhovák. Koneckonců i Jan Holický, bývalý alpský lyžař, který například v roce 2002 startoval na zimních olympijských hrách v Salt Lake City, nám prozradil, že jezdí se Superbem ve variantě Combi. Prý jde o jedno z mála aut, kam dokáže dát veškerou lyžařskou výbavu.
Interiér je dobře zpracovaný. Ihned víte, kde je jaké tlačítko. Nejvyšší výbava infotainmentu se jmenuje Columbus a ta nabízí opravdu vše, co byste mohli chtít. Podrobně jsme se systému věnovali v testu Škody Octavie. Připojení k internetu a tedy online aktualizovaným mapám, Wi-Fi hotspot, ovládání auta pomocí aplikace a samozřejmě Apple CarPlay a Android Auto – to vše máte k dispozici. Superb je ostatně jako jiné modely od Škody Auto vybavený Simply Clever řešeními: škrabka na led ve víčku nádrže, síťový program v kufru, deštník ve dveřích řidiče, vyjímatelná svítilna v kufru, místo pro 1,5litrovou láhev ve dveřích a k tomu i spousta odkládacích schránek.
Superb by mohl být prvním plug-in hybridem Škody.
Když chcete, v Superbu můžete mít i celou plejádu asistentů jako hlídaní jízdního pruhu, adaptivní tempomat, adaptivní světlomety, hlídání mrtvého úhlu, parkovací kamery či parkovacího asistenta, který zaparkuje zcela za vás. Aby také ne, když Superb je vlajková loď Škody Auto. Dokonce si ho můžete pořídit i se silnějším motorem než nabízí Škoda Octavia RS 245. Už podle názvu je patrné, že v Octavii je 245 koní, zatímco v Superbu jich můžete mít až 280. A proslýchá se, že Superb by mohl být i prvním modelem od Škody Auto, který dostane plug-in hybridní pohon. Tak uvidíme.
Každopádně s Octavií RS 245 dostanete za své peníze větší styl. Naopak v Superbu zase větší “luxus”. Oba modely si můžete dopřát prakticky v totožné výbavě, a tak je na vás, čemu dáte přednost.
My jsme měli k dispozici pohonnou jednotku 2.0 TSI s výkonem 162 kW, tedy 220 koni. Auto je s tímto motorem poměrně živé, nikoli však žíznivé. Dá se jezdit okolo sedmi litrů. Jakmile auto začnete ždímat, půjdete i na litrů deset. Každopádně osobně si myslím, že 2.0 TSI je ideální pohonnou jednotku. Výkon se přenášel na přední kola přes 7stupňovu převodovku DSG. Ta funguje dobře, jen ten přední pohon má na mokru či štěrku problém s přenosem na silnici, s čímž je potřeba kalkulovat.
Délka / šířka / výška [milimetrů] | Výkon [koní] | 0–100 km/h [sekund] | Hmotnost [kg] | Zavazadlový prostor [litrů] |
---|---|---|---|---|
4 861 / 1 864 / 1 468 | 220 | 7 | 1 525 | 625 / 1 760 |
Škoda Superb je dobrým, nejen rodinným společníkem. Prostoru pro nohy na zadních sedadlech, ale také v zavazadelníku je dostatek. S námi testovaným motorem máte k dispozici i rozumný výkon a když chcete, tak jde jezdit i s dobrou spotřebou. Do výbavy si můžete dát vše co chcete, jen počítejte s tím, že cena půjde rapidně nahoru. Superb pak nemá problém překonat cenovou hranici jednoho milionu korun. Pokud hledáte velké, prostorné auto a nepropadli jste SUV mánii, pak Superbem rozhodně chybu neuděláte.