Úspěch pro Kiu EV9. V měření dosáhla ještě lepšího dojezdu a spotřeby

Úspěch pro Kiu EV9. V měření dosáhla ještě lepšího dojezdu a spotřeby
Fotografie: Kia
  • Kia EV9 si v oficiálním homologačním řízení vede ještě lépe, než se očekávalo
  • I vrcholná varianta ujede více jak 500 km na nabití
  • Z 10 na 80 procent lze baterii nabít za 24 minut

Kia oznamuje, že plně elektrický jízdní dojezd největšího modelu Kia EV9 byl aktualizován na 563 km podle testování WLTP. To je o 22 km více, než se původně odhadovalo. Elektrické SUV je navíc schopno dobít 249 km dojezdu za pouhých 15 minut – o 10 km více, než byl původní předpoklad. Inovováním delších dojezdů u svých vozidel s nulovými emisemi vede Kia směrem k ekologické mobilitě zaměřené na zákazníka. Sedmimístný model Kia EV9, první evropský model značky v pětimetrové třídě, jehož prodej byl v Česku zahájen na začátku letošního září, je nejen z hlediska prostoru a komfortu dokonalým elektromobilem pro rodinné výlety.

Nabízí také odpovídající dojezd: EV9 s pohonem zadních kol (150 kW/204 k) ujede na jedno dobití akumulátoru až 563 kilometrů (kombinovaná spotřeba energie: 20,2 kWh/100 km) a v městském provozu dokonce až 774 kilometrů. To je výsledek nyní dokončené homologace ECE, oficiálního schvalovacího řízení pro nové typy vozidel v Evropě. To znamená, že elektrické SUV dokonce překonalo předběžné údaje výrobce, kdy byl predikován dojezd 541 km. Verze s pohonem všech kol o výkonu 283 kW/385 k a její výrazně sportovní varianta GT-Line, se zrychlením na 100 km/h za 5,3 sekundy, rovněž překonávají hranici 500 km, a ve městě lze při troše snahy dosáhnout dojezdu lehce přes 660 km. Všechny údaje jsou měřené podle metodiky WLTP.

Dalším plusem, díky němuž se nová vlajková loď značky Kia hodí na každou rodinnou cestu, ať už je jakkoli dlouhá, je technologie rychlého dobíjení 800 V. Za ideálních podmínek lze akumulátor o kapacitě 99,8 kWh dobít z 10 na 80 procent za pouhých 24 minut. Během 15 minut lze prodloužit dojezd až o 249 km, což je v této třídě vozidel rovněž výjimečná vlastnost. Pohodlné a bezpečné dobíjení zajišťuje také technologie Plug and Play pro automatické rozpoznání vozidla na veřejných dobíjecích stanicích. A automaticky funguje také plánovač tras EV9, který přebírá plánování dobíjení na delších trasách – včetně předehřátí akumulátoru v chladných dnech.

Snadný přístup k veřejným dobíjecím stanicím zajišťuje služba dobíjení Kia Charge. Řidiči vozů Kia mají přístup k více než 590 000 dobíjecích míst ve 29 evropských zemích, jen v České republice funguje na 4 500 dobíjecích bodů. V Česku pokrývá služba Kia Charge přibližně 99 % veřejných dobíjecích stanic a je jednou z nejdostupnějších dobíjecích služeb na trhu. Zákazníci získávají zvýhodněné ceny elektřiny s tím, že cenové rozdíly jsou pouze mezi výkonovými třídami: dobíjení střídavým proudem (AC), rychlejší dobíjení stejnosměrným proudem (DC) a také ultrarychlé dobíjení. Neexistují žádné skryté náklady a uživatelé dostávají transparentní měsíční výpis, ve kterém jsou všechny dobíjecí procesy jasně uvedeny.

Technické parametry Kia EV9 RWD Standard

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 010 × 1 980 × 1 755 mm, 2 426 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie99,8 kWh (96 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 240 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 563 km
Cena od1 949 980 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze