Trh není na elektrickou Californii připravený, ale na vývoji se pracuje

8
Trh není na elektrickou Californii připravený, ale na vývoji se pracuje
Fotografie: Ilustrační obrázek vygenerovaný Editee
  • Na plně elektrický Volkswagen ID. California zatím není trh připraven
  • Volkswagen Užitkové vozy ovšem na jeho vývoji pracuje
  • Zatím není jasné ani to, jakou bude mít podobu

Když se představil Volkswagen ID. Buzz a byli jsme na statické prezentaci, zazněla informace, že v roce 2024 má přijít delší verze Volkswagenu ID. Buzz a rok poté by se pak měla ukázat obytná California. Podobná informace o příchodu ID. Californie v roce 2025 zaznívala i na tiskových konferencích. Když se ale představil Volkswagen California Concept s hybridním pohonem, na dotaz k elektrické ID. Californii jsme dostali od specialistů na kempovací vozy Volkswagen Užitkové vozy neurčitou odpověď, že by elektrická California měla dorazit do konce dekády.

Letos v květnu se pak ukázala sériová verze nové Californie, která poprvé dostala i plug-in hybridní pohon, takže znovu vyvstala otázka, kdy se dočkáme plně elektrické Californie, když prodloužený Volkswagen ID. Buzz LWB je již představený. Tentokrát se nám od specialistů na kempovací vozy podařilo získat trochu konkrétnější odpovědi, ale zájemce o elektrickou Californii zatím příliš nepotěší. Podle nich totiž trh zatím na plně elektrickou kempovací dodávku není připravený. To je pravděpodobně důvodem, proč si na elektrickou Californii budeme muset počkat déle, než se původně uvádělo. Tedy, pokud se jí vůbec dočkáme, ale věříme že ano.

Další informace, kterou se nám podařilo získat, totiž zní, že na vývoji elektrické Californie se pracuje, takže Volkswagen evidentně chce být připravený, až nastane vhodná situace na trhu. Zatím ale není jasné ani to, jak toto auto bude vypadat, protože podle našich informací se pracuje s více variantami. Kromě klasické zvedací střechy se střešním lůžkem, jako má standardní Volkswagen California, by totiž mohla mít i zvedací střechu podobně, jako tomu bylo u prvních přestaveb vozů Volkswagen T1 a Volkswagen T2. Tam ale zvedací střecha nesloužila ke spaní, ale pouze ke zvýšení prostoru, aby bylo možné uvnitř okolo stolku stát. Pak by tedy ID. California byla pouze pro kempování ve dvou a zařadila mezi nejmenší Caddy Californii a standardní Californii.

Zatím se ale elektromobilisté budou muset spokojit s plug-in hybridní verzí Volkswagenu California, která má docela dlouhý dojezd na elektřinu a rychlonabíjení. Zatím nebyla zveřejněna hodnota elektrického dojezdu, ale Škoda Superb Combi iV a Škoda Kodiaq iV se stejnou technikou se pohybují okolo 100 km podle metodiky WLTP, takže u větší Californie lze očekávat okolo 80 km. Předprodej by měl být zahájený v průběhu letošního léta a fyzicky by první kusy měly do Česka dorazit začátkem příštího roku. Druhou variantou pak je přestavba plně elektrického Volkswagenu ID. Buzz, například pomocí prvků, které testujeme na voze Visu Camper:one z Volkswagenu Transporter. Pořídili byste si plně elektrickou Californii? Která z uvažovaných variant by vám dávala smysl? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB LWB Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 282 koní, točivý moment: 560 Nm
Baterie91 kWh (85 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 487 km
Cena od
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Vhodná situace bude zřejmě v době, kdy lidé budou chtít dát za dodávku 3mil. Kč.
Radek Skrbek
Radek Skrbek
Tak samozřejmě vhodná doba pro předražený krám není nikdy.
Tohle jsou jen výmluvy, prostě nic nemají, to je celé.
Nejsou schopný vyrobit auto které by fungovalo, resp. nejsou schopni vyrobit auto které by fungovaly - za peníze kryté by zákazníci byli za to ochotni zaplatit.
Takže znovu - nic nemají a věta že na to není vhodná doba je n jen výmluva.

Každý dobrý výrobce si tu "vhodnou" dobu "výrobí" kdy chce. Jenže VW to nechce proto jen kecá.

Samozřejmě že takové auto se 400 V archytekturou zs malou baterií s malým forearm po dálnici a s pomalým dobíjením nikdo nechce.

Kdyby dali Californii 800V systém, dobíjení DC 250-300 kW, AC 22 kW, 110 kWh baterií, tepelně čerpadlo
A dali to za podobnou cenu jako za spalovaci verzi tak by nestíhal vyrábět.

Ale oni prostě nechtějí takové auto vyrobit.

A at mi nikdo netvrdí že to nejde!
Všechny systémy jsou už minimálně 10 let vyvinutý a vyzkoumaný!

VW má měl minulý rok asi 13 miliard Eur zisk!!!

Tak Kann ty peníze dává?
Za tyhle prachy kdyby chtěl má nejlepší mozky na světě a navržené auto s termite parametry za levný peníz. Jenže prostě nechtějí a místo toho se vymlouvaji na nevhodnou dobu nebo že stát nedává dotace na elektromobili a že je výzkum drahý. Kecy v kleci oni mají obrovský zisky nepotřebuji dotace, nechápu proč bychom měli dotovat soukromé firmy s tak obrovskými zisky.

VW umí vyrobit auto jako takové elektrický pohon a software tak na to mu snad těch 10 mld EUR stačí ne?
Jestli ne tak ať to přestane dělat protože to evidentně neumí a jen brečí že nemá dotace

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze