Český dovozce Volkswagenu zveřejnil konfigurátor prodloužené verze ID. Buzz Long s možností až sedmi míst. A nutno dodat, že příjemně překvapil, protože i na ni platí akční ceník, v němž činí odstup od krátké verze akceptovatelných zhruba 50 tisíc korun, přičemž v ceně je i větší baterie 91/85 kWh (brutto/netto) s delším dojezdem. Zadopohonová verze Long Pro tak začíná na rovných 1 200 000 korunách, sportovně stylizovaná čtyřkolka Long GTX pak na částce 1 800 658 Kč. Zatímco dynamika i spotřeba se kvůli nárůstu hmotnosti cca 130 kg mírně zhoršily, díky větší baterii si polepšil dojezd. Provedení Long Pro tak ujede podle WLTP až 483 km oproti 457 km krátkého provedení, u GTX je rozdíl ještě výraznější, konkrétně 470 oproti 419 km.
Počítat je ovšem třeba s nižší povolenou hmotností brzděného vleku. Long Pro tak utáhne jen 1 000 kg oproti 1 200 kg krátké verze, GTX pak 1 600 oproti 1 800 kg. Počítat je také třeba s trochu nižší užitečnou hmotností u Long Pro, ovšem Long GTX naopak uveze o trochu více oproti krátké verzi. Ostatní rozdíly jsou markantní. Široká nabídka příplatků a příslušenství se příliš neliší od krátké verze. I zde je standardem tepelné čerpadlo, lze jej však formou negativní opce vypustit a ušetřit 26 832 Kč. Sedmimístné provedení je k mání za 34 844 Kč, k jeho získání je však zároveň třeba kvůli větším zadním brzdám nahradit standardní ocelová 18" kola minimálně devatenáctkami od 61 288 Kč.
Dárkem pro ty, kterým stačí krátká verze, je větší baterie 84/79 kWh, místo stávající 82/77 kWh. Díky ní a dalším změnám narostl normovaný dojezd ze 419 na 457 km podle WLTP.
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB LWB Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 282 koní, točivý moment: 560 Nm |
Baterie | 91 kWh (85 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 483 km |
Cena od | 1 200 000 Kč |
Nemělo to být 91/86?
Ale třeba to začal VW nově jinak zaokrouhlovat, dal si tam nějakou rezervu v nějakém ohledu.