Projeli jsme prodloužený Volkswagen ID. Buzz LWB
test

Projeli jsme prodloužený Volkswagen ID. Buzz LWB

První jízdní dojmy

Základní Volkswagen ID. Buzz mohl teoreticky nabídnout až šest míst k sezení, ale zůstalo u standardních pěti. Šlo tedy o pětimístné auto s velkým prostorem pro posádku a obřím zavazadlovým prostorem. Až prodloužený Volkswagen ID. Buzz LWB je elektrickou alternativou Multivanu, protože přináší variabilní interiér až se sedmi místy k sezení. My jsme patřili mezi první redakce, které měly možnost si tuto verzi projet.

Volkswagen nedávno představil ID. Buzz LWB, což znamená Long Wheelbase, tedy verzi s prodlouženým rozvorem. Původní Volkswagen ID. Buzz přišel na trh v krátké verzi pouze s pěti místy k sezení (byť teoreticky jich může mít až šest) a s baterií o využitelné kapacitě 77 kWh. Nyní však přichází prodloužená verze s kapacitou baterie 86 kWh, což umožňuje větší prostor pro baterii díky prodlouženému rozvoru. Zároveň díky delším dveřím a většímu prostoru uvnitř nabízí až sedm míst k sezení.

Projeli jsme Volkswagen ID. Buzz LWB, vypadá jako jezevčík a má 7 míst

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB LWB Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 282 koní, točivý moment: 560 Nm
Baterie91 kWh (85 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 487 km
Cena od

Volkswagen ID. Buzz LWB: více prostoru, větší dojezd a vyšší výkon

Volkswagen ID. Buzz LWB je oproti standardní verzi prodloužený pouze na rozvoru. Ten se prodloužil o 250 mm, což je tedy zároveň i rozdíl v délce, což mu dává proporce jezevčíka. Díky tomu má ale o 192 mm delší zadní posuvné dveře, které tak umožňují nastupování i na třetí řadu sedaček, takže ve druhé řadě mohou být tři sedačky vedle sebe. Kromě většího vnitřního prostoru a snazšího nastupování dozadu to ale umožnilo i použití větší baterie, která má využitelnou kapacitu 86 kWh a umožňuje dojezd až 487 km v kombinovaném režimu cyklu WLTP.

Původní krátká verze Volkswagenu ID. Buzz měla problém se zadními dveřmi, které byly tak krátké, že nebylo možné pohodlně nastoupit na sedačky ve třetí řadě. To znamenalo, že teoreticky byla možná pouze pětimístná/šestimístná varianta, ale druhá zmíněná se v českém konfigurátoru nikdy neobjevila. Ta by měla ve druhé řadě pouze dvě místa, mezi nimiž by vznikla ulička pro nastupování do třetí řady. Díky delším dveřím u prodloužené verze LWB je nyní možné snadno nastoupit i na zadní sedačky, a poskytnout tak více míst k sezení.

Další výhodou nového Volkswagenu ID. Buzz LWB je variabilní interiér. Sedačky ve třetí řadě lze sklápět i úplně vyjmout. Sklápět lze i sedačky ve druhé řadě, ale údajně není možné je vyjmout kvůli technologiím, jako je například vyhřívání. Původní verze ale měla ve druhé řadě klasickou třímístnou „lavici“, u které bylo možné jen sklápění opěradel, aby vznikla rovná plocha. Pokud jde o prostor, dostatek ho nabídnou všechny tři řady. Při mé výšce 192 cm mám i ve třetí řadě dostatek místa pro kolena a pohodlně si mohu mírně natáhnout nohy. Ve druhé řadě pak zbylo stejně místa jako v krátkém pětimístném ID. Buzzu, tedy nadstandardní prostor.

Novinkou u Volkswagenu ID. Buzz LWB je také nový zadní motor o výkonu 210 kW, což je výrazné zlepšení oproti původním 150 kW u základní verze s pohonem zadních kol. ID. Buzz tedy dostal novou techniku pohonu, kterou známe i z jiných vozů na platformě MEB. Stejnou techniku ale dostane i Volkswagen ID. Buzz se základní délkou karoserie, modelový rok 2025. Exteriér vozu se kromě prodlouženého rozvoru nijak výrazně nezměnil.

Interiér zůstává stejný, jen je větší

Interiér je také stejný jako u klasického Volkswagenu ID. Buzz, ale testovaný kus byl ve dvoubarevné variantě, která vypadá velmi atraktivně. Vynuloval jsem si spotřebu a projel jsem krátký kombinovaný okruh, abych získal informace o spotřebě a jízdních vlastnostech. Pokud jde o prostor, ten pro posádku v obou zadních řadách jsem již popsal. Zavazadlový prostor je u verze se sedmi sedačkami menší, ale díky variabilnímu interiéru je možné sedačky vyjmout a získat více prostoru pro zavazadla. Sedačky lze také sklopit a získat rovnou plochu, kterou lze využít například pro převoz větších předmětů, případně kempingovou vestavbu.

Při jízdě si všímám, že i když je auto delší, manévrování je stále pohodlné. Je to dané velkým rejdem u zadokolkových verzí vozů na platformě MEB, takže se otočím na malém prostoru i s tímto dlouhým autem. Pocit za volantem je ve srovnání s Transporterem podobnější osobnímu autu než dodávce, což také hodnotím pozitivně. Tento dojem podtrhuje i více nakloněný volant směrem k řidiči, což je pro mě komfortnější. Spotřeba po 22 km byla 20,8 kWh na 100 km, což považuji za dobrý výsledek vzhledem k velikosti vozu. Zejména vzhledem k faktu, že jsem na dálnici zkoušel i maximální rychlost 160 km/h, při které už je u auta s touto čelní plochou spotřeba výrazně vyšší. V běžném kombinovaném provozu by tedy spotřeba měla být pod 20 kWh na 100 km. Mnou dosažená spotřeba při využitelné kapacitě baterie 86 kWh znamená teoretický dojezd kolem 413 km, ale při jízdě na horní hranici českých rychlostních limitů by měl být dojezd delší.

Volkswagen ID. Buzz LWB

Volkswagen ID. Buzz LWB tedy přináší na trh potřebnou elektrickou alternativu pro rodiny, které potřebují více míst k sezení, aniž by se musely vzdát prostorného interiéru. S větší baterií a vyšším výkonem se stává atraktivní volbou i pro ty, kteří hledají kombinaci prostornosti a efektivity. Těším se na to, až budeme moci tento vůz pořádně otestovat v Česku a prověřit jeho vlastnosti v klasickém testu.

Foto: Volkswagen Užitkové vozy a Marek Tomíšek, fDrive.cz

volkswagen-id-buzz-lwb
Klady
  • variabilní interiér
  • delší dojezd proti standardní verzi
  • velký vnitřní prostor
Zápory
  • nižší tažná síla proti standardní verzi
  • méně atraktivní proporce
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze