Volkswagen ID.Buzz GTX: nejvýkonnější „Bulli“ v historii je elektrický

3
Volkswagen ID.Buzz GTX: nejvýkonnější „Bulli“ v historii je elektrický
Fotografie: Volkswagen
  • Zatím poslední z GTX ofenzívy je Volkswagen ID. Buzz GTX
  • Nabídne pohon všech kol a vyšší tažnou kapacitu
  • Techniku má stejnou jako například Volkswagen ID.7 Tourer GTX

V poslední době jsme svědky velké elektrické ofenzívy mnoha automobilek a zároveň rostoucího zájmu o elektrická vozidla. A Volkswagen nás opět překvapuje rozšířením své sportovně zaměřené řady GTX u elektromobilů z rodiny ID. Po ID.4, ID.5, ID.3 a ID.7 Tourer následuje i ID. Buzz. Nově představený Volkswagen ID. Buzz GTX si klade za cíl spojit tradici se současným trendem elektromobility a stává se nejvýkonnějším „Bulli“ všech dob.

Nejvýkonnější Bulli všech dob. To je nový VW ID. Buzz GTX.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 282 koní, točivý moment: 560 Nm
Baterie91 kWh (85 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 460 km
Cena od

Zachovává tradiční design s moderními prvky

Na první pohled se Volkswagen ID. Buzz GTX nijak výrazně neliší od standardní verze, kromě několika zajímavých designových prvků. Vůz zaujme barevnou kombinací červené a stříbrné, novým předním nárazníkem se sportovně vyhlížející mřížkou a mlhovkami stejnými jako u ostatních vozů z rodiny GTX + speciálně navrženými koly o velikosti 21 palců, které dodávají vozu sportovní charakter. Kromě toho, na rozdíl od ostatních modelů GTX, u ID. Buzz chybí plaketka GTX na předních dveřích, takže si musíte všimnout výše zmíněných prvků, abyste ho poznali.

Vyšší tažná kapacita

Pod kapotou se vůz může pochlubit výkonem 250 kW, což je přibližně 340 koní, a nabízí pohon všech kol. Má tedy stejnou techniku, jakou známe z vozů ID.4 GTX, ID.5 GTX a ID.7 Tourer GTX. S posledním zmíněným má i shodnou kapacitu baterie, konkrétně využitelných 86 kWh. Dále nejrychlejší „Bulli“ zaujme vyšší tažnou kapacitou, která činí 1 800 kg pro kratší verzi a 1 600 kg pro prodlouženou verzi. To z něj činí ideálního partnera nejen pro dynamickou jízdu, ale i pro tahání těžších přívěsů.

Prostorný interiér se sportovním nádechem

Přestože změny v interiéru nejsou radikální, Volkswagen ID. Buzz GTX nabízí cestujícím sportovnější nádech díky sedačkám obšitým alcantarou s vyšívaným logem GTX a volantu s červeným prošíváním. Prostor pro pasažéry je štědrý jak v přední, tak v zadní části vozidla, v prodloužené verzi lze dokonce realizovat sedmimístné uspořádání. Zavazadlový prostor zůstává poměrně prostorný i při maximálním počtu sedadel, což z vozu dělá skvělého společníka například pro rodinné výlety.

Nemá konkurenci

Volkswagen ID.Buzz GTX tak stojí na špičce nabídky elektrických MPV nejen díky bezkonkurenčnímu výkonu, ale i zásluhou pohonu všech kol, který nabídne jako jediné elektrické MPV na trhu. Jeho kombinace prostoru, výkonu a tažné kapacity tedy v současné době na trhu elektrických MPV nemá konkurenci.

Elektromobilita je budoucností automobilového průmyslu a Volkswagen to jasně pochopil. ID.Buzz GTX je důkazem toho, že i legendární modely mohou být úspěšně transformovány do elektrické éry, aniž by přišly o svůj charakter. A navíc mohou díky elektrickému pohonu nabídnout vyšší výkon, než kdy měly. Toto bylo zatím statické představení, ale moc se těším, až bude možnost i testovacích jízd a budeme vám moci přinést i první jízdní dojmy.

Diskuze ke článku
Petr Růžička
Petr Růžička
Já si nemůžu pomoct, ale ty interiéry z VW group vypadají jak deset let starý a hrozně levný...
Dini Dini
Dini Dini
Parádní auto, parádní velikost i výkon. Interier bez ergonomických pokusů chválím, paráda. Akorát teda ten dojezd no...co jízda s takovým autem, to nabíjení...minimálně jedno.. ale chápu, lepší to ještě chvíli nebude.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze