Prolezli jsme sedmimístný ID. Buzz. Cestující ho budou milovat

Prolezli jsme sedmimístný ID. Buzz. Cestující ho budou milovat
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Sedmimístná verze ID. Buzz je prodloužená o 25 centimetrů
  • Má větší baterii, výkonnější motor a množství novinek v interiéru včetně obrovské panoramatické střechy
  • Auto jsme prozkoumali ve Švýcarsku a nabídne spoustu prostoru

Volkswagen na začátku léta představil dlouho očekávanou prodlouženou verzi svého ikonického elektrického modelu ID. Buzz. Na náš trh se sice podívá až v roce 2024, my jsme ji ale mohli podrobně prozkoumat na srazu majitelů vozů Volkswagen ID. ve švýcarském Locarnu. Co jsme zjistili?

Prolezli jsme sedmimístný ID.Buzz. Cestující ho budou milovat

Prodloužená verze povyrostla přesně o 250 mm na rozvoru i celkové délce; nyní měří 4 962 mm, což dává předpoklad k opravdu objemnému interiéru. Ten může konečně opět nabídnout nejen až sedm sedadel, ale také prostor pro celou řadu dalších aplikací; nejvíce se těšíme na obytné provedení California. Kdo zrovna nepotřebuje vozit sedm lidí, může využít téměř 2,5 kubíku ložného prostoru (2 469 l).

Volkswagen I.D. BUZZ

Tím to ale zdaleka nekončí; o něco pozdější uvedení prodloužené verze vytvořilo prostor pro vylepšení techniky. A ta skutečně přijíždí s velkými novinkami, které bychom skoro označili jako půlgenerační zlepšení. Posuďte sami: platforma sice zůstává MEB, ale větší baterii s netto kapacitou 85 kWh sekunduje zcela nový elektromotor AE550 s výkonem 210 kW pracující v nižších otáčkách, tedy efektivněji. Je to mimochodem stejný motor, který pohání ID.7. Díky němu se nejen zlepší efektivita, čemuž pomůže úspornější tepelné čerpadlo i dynamika. Jednomotorová verze totiž nabídne až 286 koní, tedy o plných 82 koní více než stávající ID. Buzz. To umožnilo také posunout maximálku z nynějších 145 na 160 km/h. Na příští rok také Volkswagen ohlásil pádivou verzi ID. Buzz GTX s pohonem všech kol, systémovým výkonem 339 k a sprintem z klidu na 100 km/h za 6,4 s.

Vnitřek se dočkal celé řady vylepšení, hlavní je ale výrazně větší prostor. Elektricky otevírací posuvné dveře na obou stranách poskytnou pohodlný přístup k druhé řadě sedadel, kde je enormně místa. Sedadla dělená v poměru 70:30 jsou individuálně posuvná – i když je posunete zcela dopředu, je na kolena místa královsky. Oproti současné krátké verzi ID. Buzz přibylo i digitální ovládání klimatizace pro zadní řadu sedadel, stejně tak individuální výduchy. Potěší také elektricky posuvné okénko, které u kratší verze také chybí.

Prostor v druhé a třetí řadě sedadel

Nejvíce se Volkswagen chlubí skleněnou střechou o ploše 1,5 m2, která je údajně vůbec největší v celé historii automobilky. Má připomínat legendu mezi legendami, klasický Volkswagen Typ 2 T1 bus Samba s odhrnovacím plátěným dílem střechy. Zatmavuje se elektrochromaticky ovladačem/hlasovým povelem. Změna stavu je okamžitá a i po zatmavení vznikne pocit jakéhosi mléčného skla, které do interiéru stále propouští hodně světla, ale už ne přímé sluneční paprsky. Třetí řada sedadel je také dělená, v poměru 60:40 a je také individuálně posuvná. Díky tomu si můžete zvětšit či zmenšit zavazadlový prostor, každopádně i vzadu je velmi pohodlné posezení a v žádném případě nejde o nouzová místa. Úplně vzadu se pohodlně svezou dvě dospělé osoby, mají tu i vlastní USB-C pro nabíjení, držáky nápojů a vlastní výduchy klimatizace.

Cestující vepředu dostanou mimo jiné odvětrávaná sedadla nebo nový software 4.0

Pasažéři na předních sedadlech se dočkali také několika novinek: odvětrávaných sedaček, které debutují také v modelu ID.7, stejně tak je na palubě už nejnovější infotainment software 4.0 s novým prostředím, funkčními vylepšeními a výrazně výkonnějším hardwarem.

Zájemci se dočkají prvních dodávek v roce 2024, což se týká těch zámořských i Evropanů. Ti druzí každopádně budou své dlouhé busíky dostávat z koncernové továrny v Hannoveru, kde se už dlouhá desetiletí vyrábějí Volkswageny řady T, Multivany a nově i Buzzy.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB LWB Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 282 koní, točivý moment: 560 Nm
Baterie91 kWh (85 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 483 km
Cena od1 200 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze