Volkswagen představil sportovní verzi elektrického crossoveru ID.4, která nese označení GTX. Oproti standardním verzím ID.4 má GTX elektromotor i na přední nápravě. Díky němu poskytne vyšší výkon a pohon všech kol. Tato verze ale dostala i designové změny zvenku i uvnitř.
Označení GTI je známé po desetiletí a nesou jej sportovní verze s benzínovým motorem. Je známé hlavně ve spojení s modelem Golf. Později se přidalo označení GTD u sportovněji zaměřených verzí s naftovým motorem a GTE u plug-in hybridů. Nyní Volkswagen přidává i označení GTX. „Písmena GT již dlouho signalizují potěšení z jízdy,“ říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za marketing a prodej. „Písmeno X nyní vytváří spojení s mobilitou budoucnosti. Trvalá udržitelnost a sportovnost se nevylučují, nýbrž se vzájemně inteligentně doplňují.“
Volkswagen ID.4 GTX má dva elektromotory a pohon všech kol
Volkswagen ID.4 GTX má baterii o využitelné kapacitě 77 kWh, kterou známe už ze standardních verzí vozu. Verze GTX ale navíc dostala na přední nápravu druhý elektromotor. Díky tomu má nejen pohon všech kol, ale i celkový výkon 220 kW, tedy 299 koní. Toto stádo mu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. To nejsou špatné parametry, ale přiznejme si, že sportovně zaměřené elektromobily této kategorie nabídnou mnohem více. Běžnému řidiči to pro svižnější jízdu ale stačit bude.
Nezůstalo jen u technických změn, ID.4 GTX má i upravený design, který mimochodem při představení popisoval bývalý šéfdesignér Škoda Auto – Jozef Kabaň, který má po angažmá u BMW a Rolls-Royce nyní stejnou funkci ve Volkswagenu. Upozornil na jinak tvarovaný přední nárazník s motivem včelí plástve a mlhovkami, které připomínají diamanty. Dále pak má vůz 21palcová kola, emblémy GTX a nový zadní nárazník. Interiér je také vyzdoben emblémy GTX a kůží s červeným prošíváním.
Stejně jako v případě řad GTI, GTD a GTE vytvoří i GTX ucelenou rodinu sportovněji zaměřených vozů, v tomto případě elektromobilů. Kromě představené ID.4 dostane tuto verzi i připravovaná ID.5, ale je pravděpodobné, že se dočkáme této verze i u dalších elektromobilů z rodiny ID. Co byste říkali na ID.3 GTX, tedy elektrickou obdobu Golfu GTI? I tu bychom si dokázali představit.
ID.4 GTX bude uveden na evropské trhy v létě 2021. Základní cena v Německu je 50 415 eur, oproti ID.4 Pro je tedy přibližně o 6 tisíc eur dražší. Ceny pro český trh budou zveřejněny v řádu několika týdnů. ID.4 Pro v Česku začíná na ceně 1 181 900 Kč. Pokud bychom přičetli oněch v přepočtu cca 160 tisíc Kč, dostali bychom se přibližně na 1,35 milionu korun. A to by na vůz těchto parametrů nebyla špatná cena.
Technické parametry Volkswagen ID.4 GTX
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 224 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 220 kW, 299 koní, točivý moment: 460 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 1 597 900 Kč |