Automobilka Volkswagen Nutzfahrzeuge průběžně obohacuje nabídku verzí elektrického modelu Volkswagen ID. Buzz. Zatímco o provedeních Long a GTX s pohonem všech kol už se ví dlouho a v obou verzích jsme se už svezli, tak trochu ve stínu zůstaly další dvě důležité novinky. Zatímco užitková verze ID. Buzz Cargo s pohonem všech kol 4Motion zamíří k poměrně úzké skupině zákazníků se specifickými potřebami, další novota má přesně opačný úkol. Má totiž být výrazně dostupnější díky nové, menší baterii s 59 kWh využitelné kapacity. S ní by měl ID. Buzz podle předběžných výpočtů ujet 330 km podle WLTP (oficiální homologace zatím není hotová) a nabíjet se rychlostí až 165 kW.
Nový pohon, k němuž zatím automobilka nezveřejnila podrobnější technické specifikace, se bude týkat dvou linií. Kromě známého označení střízlivě vybavených startovních verzí Pure dojde i na akční Freestyle, určený pro německý trh. Ten zahraje roli trháku, protože se startovní cenovkou 49 998 eur (1,258 milionu korun) bude o více než deset tisíc eur levnější proti verzi Pro, která ceník otevírala dosud. Nač se můžeme těšit u nás, zatím nevíme; po nedávném prudkém zlevnění lze totiž v Česku koupit verzi Pro s větší baterií 79 kWh netto a bohatší výbavou od 1 149 000 Kč. Pokud se verze s menší baterií dostane na český trh, můžeme se nejspíše těšit na linii Pure, která v Německu bude stát 54 127 eur (1,362 milionu korun).
Novinky se oficiálně představí v rámci IAA Transportation 2024 v Hannoveru v září.