Vývěska Dopravního a stavebního úřadu v poslední době tak trochu připomíná sen všech urbanistů, milovníků MHD a kolejové dopravy. Objevují se tu totiž oznámení o výstavbách nových úseků v rekordním tempu. Jen vloni byl jeden nový úsek dokončen (krátká spojka k metru Pankrác přes křižovatku) a hned tři další povoleny. A jen měsíc po zatím posledním oznámení o možnosti zahájit stavbu tratí na malešické sídliště a Jarov skrz bývalé nákladové nádraží přichází další dobrá zpráva. Úřad nic nemá ani proti dokončení rozestavěné štreky z Modřan do Nových Dvorů, jejíž první část byla zprovozněna v květnu 2023.
Ta bude pokračovat od stávající, provizorní konečné v Libuši dále na severoseverozápad ulicí Novodvorskou až k nově vyprojektované blokové smyčce, která nahradila původní záměr klasické smyčky v Libuši. Jde totiž o rozvojové území a takto se ušetří poměrně velká část pozemků, vhodných k výstavbě. Trať se tedy rozdělí na křižovatce s Chýnovskou ulicí, tramvaj bude pokračovat už jen jednosměrně Novodvorskou, pak odbočí do Durychovy, poté do Libušské, Chýnovské a tam se napojí kolizním křížením zpět na Novodvorskou v opačném směru.
Na trati jsou plánovány čtyři nové zastávky, dvě z nich budou přestupní na budované metro D. První, obousměrná Libuš nahradí stávající stejnojmennou konečnou a umožní přestup na stejnojmennou stanci metra, druhá, obousměrná Přírodní doplní stávající autobusové zastávky i o tramvajový provoz. Třetí, jednosměrná, Nové Dvory, vznikne v Durychově ulici a obsáhne separátní výstupní/manipulační a samostatnou nástupní stanici, opět společnou se stejnojmennou budoucí stanicí metra a čtvrtá bude prostá, jednosměrná nácestná zastávka Chýnovská, první svého druhu v Praze.
Díky dostatečné šířce všech dotčených komunikací trať povede standardně jejich prostředkem na samostatném tělese, v 840 m dlouhém dvoukolejném úseku dojde na standardní osovou vzdálenost kolejí 4 metry. Použity budou příčné betonové a dřevěné pražce a širokopatní, případně žlábkové koleje, zalité do asfaltu. Jednosměrná bloková smyčka bude dlouhá 1 551 m, a to včetně předjízdného dvoukolejného úseku v Novodvorské o délce 242 m.
Pražský dopravní podnik počítá se zprovozněním v roce 2027 a následnou redukcí některých autobusových linek ve stejné relaci. Po nové trati by měly jezdit tramvajové linky 3 a 20, zatímco sedmnáctka bude ukončena na sídlišti Modřany. Ačkoliv by se nabízelo pokračovat ve výstavbě dále po Novodvorské a pak se napojit na zbytek sítě na jiném místě, PID ve svých střednědobých plánech s ničím takovým přinejmenším do roku 2032 nepočítá a ani pražský územní plán nic takového v tuto chvíli neobsahuje.
Není to Dopravni a stavební úřad, nýbrž Dopravní a energetický stavební úřad.
Standardní osová vzdalenost kolejí tramvajových tratí nejsou 4 metry, ale 3 metry.
Na samostatném tělese bude trať v Novodvorské. Ve zbylém úseku bude trať v úrovni vozovky.